Kappersbezoek

Sinds, een jaar of vijf geleden, mijn eerste grijze haren zich aandienden, verf ik het. De laatste tijd met een toenemende ontevredenheid. Immers: na een paar weken diende zich al een soort landingsbaan aan rond whatever scheiding ik in mijn haar trok.

Uitgroei.

Dus hopla na een paar weken ergernissen, kocht ik weer een pakje goedkope verf. Beetje erop kwakken, even wachten en klaar. En een paar weken later begon de ergernis weer.

De eventuele dode punten knipte ik zelf zo lukraak hier en daar een beetje bij. Kwestie van een staart maken op de goede plek en deze recht afknippen. Zo krijg je vanzelf een laagjeskapsel. En als het een beetje krult ziet niemand dat het niet helemaal recht is. Of niemand zegt er wat van, kan ook. Hoe dan ook had ik geen last van mijn kapselloos bestaan.

Maar die uitgroei, he? Dat was toch wel een terugkerende ergernist.
Ik besloot ik nu mijn haar terug te laten verven in de oorspronkelijke kleur. Om deze kleur vooral even goed zichtbaar te maken, wachtte en wachtte ik en zag de breedte van de snelweg op mijn hoofd, gestaag groeien. Haren werden inmiddels strak naar achter in een staart gepropt en genegeerd. Niet echt handig als je vanwege je werk af en toe toch echt representatief moet zijn…

Dus twee dagen geleden ging ik naar de kapper.

Dat was voor het eerst in héél veel jaar. En wat ik van dit bezoekje leerde?

1. Door niet naar de kapper te gaan bespaar je heel veel tijd!
Eerlijk is eerlijk: je haar in een andere kleur laten verven kost sowieso tijd. Maar bij de kapper gaan ze echt je hele hoofd rond met een kwastje en laagje voor laagje wordt alles ingekwast. Wát een verschil met als ik het zelf doe: alleen zo’n beetje precies rondom mijn gezicht en de rest er een beetje inmasseren….
Ik ging om één uur ’s middags weg van huis en was ervan overtuigd dat ik om half drie toch echt wel weer terug zou zijn… Het tegendeel was echter waar: voordat ik het wist, was het kwart voor vier!!!

2. Een kapper verdient niet heel erg veel geld maar toch vind ik het te duur.
Ik rekende 60 euro af voor verven en knippen. Dat had vast goedkoper gekund, maar óók veel duurder. Ik ging immers naar een kapper bij mij om de hoek, in een wijkje. Als ik naar het centrum was gegaan, naar een gerenommeerde naam, had het ook makkelijk het dubbele kunnen kosten.
Maar toch. Zéstig euro… Dat is een week lang boodschappen. Dat is bijna de helft van mijn “leuk” budget…
De kapster was echter echt een behoorlijke tijd met me bezig, wat me doet afvragen wat zij per uur verdient… Immers de verf moet ook betaald, om over de huur van de winkelruimte etcetera maar even te zwijgen…

Conclusie
Als het goed is hoef ik niet meer met verf aan de slag en dan verdien ik deze kapperskosten vanzelf weer terug. Want voorlopig hoeft er niets aan te gebeuren, het komende half jaar… Laat die grijze haren maar langzaam zichtbaar worden: dat ik geen 18 meer ben kun je inmiddels ook aan mijn rimpels zien…

En…? Voorlopig ga ik toch echt niet meer. Ik geef tijd en geld veel liever uit aan echt leuke dingen doen!

Ik heb overigens nog maar niet besloten uit welk potje ik deze extra kostenpost ga betalen… Misschien maar op de één of andere manier declareren bij de zaak? Of is dat vals spelen…

Overigens… ja, ik zie er fantástisch uit met deze nieuwe look!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, dagelijksedingen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Kappersbezoek

  1. Dat je er fantastisch uitziet is ook wat waard natuurlijk ;-).
    Zoiets valt bij mij in het potje persoonlijke verzorging en is alles van drogist tot apotheek tot kapper, behoorlijk rekbaar dus. Ik reserveer er 25 euro per maand voor, dat is voor 3 personen. Ik zelf ga gemiddeld 1 tot 2 keer per jaar naar de kapper, dus dat valt mee.

    Like

  2. Spaarmoeder! zegt:

    Het voelt ook wel fijn om jezelf eens te verwennen toch?? Inderdaad persoonlijke verzorging. Ik verf wel zelf, maar niet met de goedkope verf, dat heb ik geprobeerd, maar het resultaat was droog haar. Dus nu weer iets meer geld uitgegeven ( garnier) werkt super.

    Like

  3. Representatiekosten??? 🙂

    Ik doe het ook zelf, maar heb alleen nog maar grijze slapen (jee…ik lijk wel een vent!!). Geen grijs bovenop.

    Like

Reacties zijn gesloten.