Heel veel complimentjes dan maar…

Het is inmiddels 12 november en nog steeds Geefmaand.

Vantevoren wist ik, dat het een hele uitdaging zou worden om juist in deze maand bewust dagelijks stil te staan bij wat ik kan geven en dat blijkt dan ook zeker het geval te zijn.
Het is immers een drukke maand voor mij en dat zag ik al in augustus aankomen…!

De afgelopen twee dagen heb ik het voor elkaar gekregen om, buiten het ochtend- en avonds spitsuur (aankleden-ontbijten-tandenpoetsen-harenkammen-naarkinderopvang en andersom) om, om overdag heel hard te werken en ’s avonds bezig te zijn met het opleiden van klimtrainers, twee avonden achter elkaar… En dat ná een weekend dat volgepland zat met allemaal leuke dingen en daarnaast ook nog de nodige huishoudelijke klussen die in de week ervoor waren blijven liggen..

Soms lopen de dingen zo. Vooral bij mij, “alles-of-niets-type” pur sang.

Er zijn overigens mensen die altijd een dergelijk volgepland leven hebben. Ik heb daar alle respect voor, maar nee, niet voor mij.
Drukte is leuk en geeft me evenveel (of meer!) energie als het me kost, zo lang ik weet dat ik binnenkort (over een maandje?) weer lekker een dagje kan lanterfanten.

Maar…. hoe gaat het nou met dat geven??

Tja… Veel complimentjes dan maar…. Op het werk mensen blijven bedanken voor hun inzet. In Outlook reminders inplannen om even thee te zetten voor iedereen die er aan het werk is… Mensen vertellen dat hun haar leuk zit. Op de fiets op weg naar huis tegen mensen zeggen dat ze een mooie fiets hebben. Eens voorrang geven aan mensen die geen voorrang hebben, maar wel kunnen gebruiken. Zwaaien naar werklieden, onderweg naar huis. Tegen de juf van het kinderdagverblijf zeggen dat ik het zo’n origineel idee vind, het knutselwerkje-van-de-week en dat ze dat toch altijd zo leuk doen, passend bij het seizoen…

Thuis niet gaan zitten staren op de tablet maar een puzzel maken met Zonnekind en dan maar voor lief nemen dat we een kwartiertje later aankomen bij het kinderdagverblijf en dus ook een kwartiertje later op kantoor. Dat halen we wel weer in…
Niet bloggen maar die tijd besteden aan een leuke mama zijn of aan het nabespreken van het weekend van medewerkers.

Zo gaat dat dus in de Geefmaand, deze week.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in delen, Geefmaand. Bookmark de permalink .

3 reacties op Heel veel complimentjes dan maar…

  1. Mammalien zegt:

    Goed bezig! En is het de bedoeling dat het een nieuwe manier van leven wordt, zodat het na de Geefmaand gewoon vanzelf gaat? (Altijd te laat komen op kantoor, hihi)?

    Zal ik je dan maar een complimentje geven dat ik vind dat je dat leuk doet, zo deze maand, dat bewust bezig zijn met geven?

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Ik weet nog niet precies of dit een nieuwe manier van leven wordt, ik ben namelijk niet altijd even goed in dergelijke voornemens… 🙂

    Wat ik echter wel geleerd heb in de afgelopen dagen, is dat iets geven, ook als is het “maar” een complimentje of éven een minuutje van je tijd, gewoon altijd kan, vaker dan ik dacht. En veel oplevert, meer dan ik dacht. Dus wie weet dat ik ook ná deze maand iets ga doen met dat wat ik ervan geleerd heb.

    Like

  3. MacMama zegt:

    Ik vind ' 's avonds bezig te zijn met het opleiden van klimtrainers, twee avonden achter elkaar' al heel veel geven!

    Like

Wat vind jij daarvan?

