Oh jee wat geef ik deze jongens…??!

Dat ik met de Geefmaand meedoe, heeft me vandaag behoorlijk bezig gehouden…

Bijvoorbeeld toen vandaag twee hele vriendelijke beleefde jongens de nieuwe wasmachine kwamen brengen en de oude meenamen.
De trap naar de kelder is niet zo heel toegankelijk en natuurlijk was het mij niet gelukt om de oude goed af te koppelen. Ik had het ook niet erg hard geprobeerd trouwens, mijn luiheid vertrouwen in handige mannen is op sommige momenten grenzeloos.

Gelukkig was dat in dit geval helemaal terecht. Ik kon via een geweldige Track&Trace het vrachtwagentje met mijn wasmachine helemaal volgen waardoor ik heel goed kon voorspellen wanneer ze aan zouden komen bellen. Bovendien belden ze me nog even, tien minuutjes vantevoren.

Ze deden nergens nergens moeilijk over. Overwoekerde buitentrap naar beneden? Geen probleem, mevrouw. Laag vochtig kelderhoekje waar de wasmachine moest komen? Oh mevrouw, geen probleem? En ja natuurlijk maken wij die slag wel effe los. En ja hoor, we nemen de oude mee ondanks dat er nog water in zit omdat de pomp waarschijnlijk kaduuk is.

Dus daar stond ik dan. Helemaal onder de indruk. Kijkend naar hoe ze met die bakbeesten aan het zwoegen waren…

en… met de Geefmaand in gedachten… dacht ik… wat geef ik deze jongens? Of jongemannen…  Dus ja, veel complimenten om mee te beginnen. Mijn zeer zichtbare dankbaarheid… Maar nee niet genoeg niet genoeg….

Dus maakte ik twee kopjes koffie. En deed ze in twee van die dubbelwandige mokken die ik nog ergens had staan, in het “binnenkorttochechtopmarktplaatszettenkastje”…

Suiker, melk?

Daag, fijne dag nog heren!

(en vervolgens gebruikte ik superlatieven in de vragenlijst die me toegemaild werd, om de koeriers te evalueren…)

Ja. Blij word je ervan, van geven….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, Geefmaand. Bookmark de permalink .

6 reacties op Oh jee wat geef ik deze jongens…??!

  1. Lianne zegt:

    Aardig van je maar ik denk dat ze met een tientje de man blijer waren geweest.

    Like

  2. nadasurf zegt:

    Ach, zo zwaar zijn die machines niet meer vroeger die oude Mieles ruim over de 100 kilo dat was een uitdaging 🙂

    Like

  3. Wat een lief gebaar :). En 't is helemaal nog niet zo makkelijk hè, om te bedenken wat je iemand het beste kunt geven. Laatst bracht iemand mijn verdwenen portemonnee terug en toen ik degene een vindersloon in de handen wilde drukken reageerde 'ie bijna beledigd, en toe voelde ik me op mijn beurt best lullig. Ik vind een meeneemmok met koffie een leuker cadeautje dan een briefje geld, en dat zal ze vast ook nog langer heugen.

    Like

  4. Lot zegt:

    Bij mij moest de machine 3 trappen op en ik heb beiden 10 euro gegeven. Dit zware werk kunnen ze nooit tot 66 – 70 volhouden en hoop dan ook dat ze zo verstandig zijn er soort arbeidsongeschiktheidpot van maken.

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    Dat vond ik ook. .. 🙂

    Like

  6. Ineke zegt:

    Ik had fooi ook een beter optie gevonden, met de koffie samen nog leuker. Het is inderdaad erg zwaar werk wat nou ook weer niet zo vreselijk goed betaald.

    Like

Wat vind jij daarvan?

