November geefmaand

Ik word altijd heel blij van mensen die proberen de wereld een fijne plek te maken.
Door zwerfvuil op te ruimen. Door mensen een complimentje te geven. Of door gewoon iets weg te geven. Iets kleins. Iets zelfgemaakts. Of iets dat je gewoon niets meer nodig hebt. Een glimlach of een boek. Een zelfgebreide muts. Een fooi. Blad vegen in de tuin van de buren.
Zulke dingen…
Blij word ik daarvan…
Vandaar dat ik me met veel enthousiasme op het volgende initiatief stort:
De Geefmaand werd voor het eerst georganiseerd in 2013, door bloggers MirjamDownUnder en de Verdubbeldame. Ze lieten zich toen inspireren door het boek ’29 geschenken’ van Cami Walker. In november 2013 namen ruim 50 mensen deel. Op deze website beschreven zij hun ervaringen. De maand was zo bijzonder dat de Verdubbeldame besloot om in 2014 eenzelfde maand te organiseren.
En ja, ik doe dus mee…
Het liefst zou ik het hele enthousiaste verhaal dat de Verdubbeldame hier schreef, willen copy pasten.
Maar laat ik dat maar niet doen… door het linkje te volgen kom je alle leuke verhalen vanzelf tegen en ik weet bijna zeker dat het je gaat doen glimlachen… Gratis…!!
Het komt op het volgende neer: gedurende de maand november stel je jezelf tot doel om iedere dag “iets” aan “iemand” te geven.
Dat kan iets heel kleins zijn en ook iets groters. Het kan tastbaar en ingepakt zijn, maar ook onverdeelde aandacht, een glimlach, een compliment of misschien wel het wassen van de ramen van je oma.
Ik schrik er altijd een beetje van terug dat je echt élke dag iets zou moeten geven. Vooral ook omdat ik het de komende tijd gewoon heel erg druk blijf hebben.
Toch doe ik mee.

Omdat het kan.

En omdat ik mezelf niet genadeloos zal afstraffen als ik eens een dagje overslag…

En ik zou mezelf niet zijn als ik jou niet even zou oproepen om hetzelfde te doen.. Via Twitter kreeg ik al twee enthousiaste reacties binnen (maar nog geen aanmeldingen via de site, nóg niet…!).
Doe mee!
Omdat het energie opbrengt. Omdat je er een blijer en leuker mens van wordt. Omdat het soms zo’n kleine moeite is… Omdat het goed is erbij stil te staan dat je misschien al zo veel geeft. Of… gewoon, omdat het kán!
Lees vooral de ervaringen van anderen en… geef je op!! Het is nog geen november. En ook al is het al wél november als je dit berichtje leest? De maand is nog niet afgelopen…
Inschrijven kun je hier

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in delen, goededoelen. Bookmark de permalink .

7 reacties op November geefmaand

  1. Mirjam zegt:

    en jezelf mag je ook iets geven. Dus… gaat vast lukken! Leuk dat je meedoet, veel plezier.
    Miss Down Under

    Like

  2. Mammalien zegt:

    Zoveel mogelijk geven, daar wordt iedereen beter van! (En dan heb ik het niet over dure overdreven verjaardagscadeaus maar meer de in natura's…:-)

    Like

  3. MadeByCet zegt:

    Heel leuk initiatief! Leuk om over na te denken en het dan gewoon te doen, dank voor het delen!

    Like

  4. Leuk zeg! Ik heb ooit het boek 29 gifts geloof ik dat het heette gelezen. Dat gaat ook uit van dit principe. En is echt prachtig.

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    … volgens mij is de Geefmaand daar inderdaad op gebaseerd… Doe je ook mee?!

    Like

  6. He wat leuk dat je ook mee doet! Net als jij doe ik dit jaar ook (weer) mee. Veel plezier de komende maand!

    Like

Wat vind jij daarvan?

