RIP wasmachine….

Wasmachines kunnen stuk. Zomaar. Op het ene moment niets aan de hand, op het andere moment kletsnatte veelstehete was in de trommel. Ziet eruit als wasmachinedementie. Foutje in keuze van programma. Niet goed kunnen onthouden dat ik gewoon op lage temperatuur wassen wil, en vervolgens halfdroge gecentrifigeerde kleren wil ophangen. Na een zinloos gesprek met de machine waarin ik hem met vleien, aandringen, mopperen en schelden probeerde over te halen om te doen wat ik wilde, geef ik het op.
De druipnatte was hangt sinds gisteren uit te lekken in de badkamer. En vervolgens bestelde ik al meteen een vervangende masjien via internet. Met bezorgen en aansluiten door 2 sterke mannen, die de oude meteen afvoeren natuurlijk. En natuurlijk een machine met A+++ kenmerk. En garantie. En niet te veel poespas verder…. Hopla bestellen die hap…. …..

…..

Bijna dan…. want… het lijkt nu officieel te zijn: ik doe niet meer aan impulsaankopen. Zelfs niet als het ter vervanging van een voor mijn onontbeerlijk apparaat is. Dat gewoon kaduuk is…. en minimaal 15 jaar oud ( want ooit tweedehands gekregen). Reparatie? Nee toch… daar wil ik toch niet aan beginnen…? Op is op, toch? En had ik hiervoor niet een spaarpotje, het zogenaamde f-you money…?

Een wasmachine is zo ongeveer het meest a-sexy ding wat ik me kan voorstellen. Hij met het gewoon doen en verder geen gedoe. Ik kan me er niet toe zetten om via vergelijkingssites de beste en goedkoopste en handigste te zoeken. En zo’n bakbeest via MP kopen zie ik ook  niet zitten. Hij moet mijn kelder in, immers. En aangezien een gemiddelde wasmachine toch wel zo’n 20 kilo zwaarder is dan dat ikzelf ben, gaat me dat in mijn eentje niet lukken. #LikeAGirl of niet: ik ben geen deadlifter….

Dus ja: gewoon een nieuwe kopen. Via internet. Met A+++ kenmerk, garantie en twee sterke mannen erbij. Na drie dagen bedenktijd. Morgen dus….

En ja. Toch maar even die vergelijkingssites checken. En bellen over de trap naar de kelder…. waar de wasmachine moet komen….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen. Bookmark de permalink .

8 reacties op RIP wasmachine….

  1. Lot zegt:

    Makro heeft ook vaak goede aanbiedingen.

    Like

  2. Dat is even schrikken. Hier laatst ook problemen gehad. Bleek gelukkig kwestie van pomp grondig reinigen. Nu wel bang dat het zo weer gebeurd.

    Like

  3. O, wat balen zeg!! Ik had begin dit jaar ook een nieuwe nodig, ben toen voor een zuinige Bosch gegaan. Hij hoeft van mij toch geen 600 jaar mee te gaan, want tegen die tijd zijn er al weer veel economischere modellen. Dan ga ik niet nu 1500 euro voor een Miele neerleggen. Aan de andere kant wil ik ook niet binnen 4 jaar al naar iets anders moeten kijken, dus echt de voor mij wat vreemde merken kies ik dan ook weer niet.

    Like

  4. Janne zegt:

    Ik heb 5 jaar geleden een Bosch wasmachine gekocht (toen de zuinigste en beste in de prijsklasse) en ben nog steeds super tevreden! Er zijn twee dingen waar ik niet langer dan 3 dagen zonder wil: verwarmingsketel en wasmachine!

    Like

  5. Mammalien zegt:

    Wasmachines moeten het gewoon doen. Wat een ellende als je even zonder zit!

    Like

  6. Mirjam zegt:

    Ik had ook research gedaan toen mijn tweedehandsje ermee ophield. Maar bij de winkel waar ik zelfverzekerd om de beste koop van de Consumentenbond vroeg, wisten ze het beter. Want ja, zij kwamen de hele tijd die dingen repareren. Okay…. Ik heb dus m'n budget opgegeven en heb braaf hun advies opgevolgd. Ding doet het prima. Ik vond het wel een fijn idee om bij een winkel in de buurt te kopen, mocht er wat aan de hand zijn. Succes ermee!

    Like

  7. Koop geen Miele W3985 (misschien al niet eens meer te koop). Die heb ik en bevalt me niet. Hoorde van een tante hetzelfde verhaal. Op 40 wast hij beter dan op 60 had zij ontdekt. Maar tja ondergoed op 40? En de was wordt goor, welk wasmiddel ik ook gebruik.
    Oorzaak is waarschijnlijk dat hij te zuinig is met water. Dus ik kies nu voor 60 graden, extra water.

    Like

  8. nadasurf zegt:

    Vandaar voorkeur voor de oude degelijke Mieles gebruiken iets meer water maar alles schoon en zijn hotfill aan te sluiten dus zuiniger dan welke machine dan ook.

    Wasmachine is tegenwoordig slechts een kilo of 60 dan ben jij erg licht 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.