Hoe we jouw derde verjaardag vierden

Misschien wil je dat wel weten, over 20 30 40 jaar. Misschien heb je dan zelf een meisje van drie. Net zo lief mooi en slim als jijzelf nu bent. En met krullen natuurlijk, met krullen…

Op de laatste dag dat jij twee jaar oud was vierden we dat al samen. Want wat hebben we het leuk en gezellig gehad het afgelopen jaar…! Wat groeide jij en wat leerde je veel bij….. Je leerde op het potje plassen en vervolgens op de wc. Je ging jezelf aan-  en uitkleden. Alleen een shirt over je hoofd is nog wel een beetje te moeilijk.
Je ging vloeiend praten. Kletsen. Zingen. Dansen.
Je leerde rondjes tekenen en ja maakte je eerste gezichtjes. Kleien deed je, je maakte huizen poezen en… ach van alles. Niet echt herkenbaar maar dat maakt niet uit, want inmiddels ben je erg goed in “doen alsof”….

Ook vierde ik dat je gezond, vrolijk en gelukkig bleef. Goed om zo eens per jaar sven bij stil te staan….

We aten pannenkoeken en we gingen naar de speelgoedwinkel. Daar speelde jij met de knikkerbaan en ondertussen nam ik de tijd om een kadootje uit te zoeken.

Op je verjaardag, toen ik je wakker zong, kon jij het bijna niet geloven…:  jij werd toch morgen drie, nog één nachtje slapen? Na het dagenlange aftellen ging het er even niet bij je in dat die lang verwachte dag eindelijk was aangebroken….
We namen ’s morgens lekker de tijd voor jou en bewonderden alle slingers die in huis hingen en ook de versierde stoel. Jij ging vervolgens naar Villa Kakelbont zodat ik een uurtje de tijd had om je traktaties in elkaar te flansen: vrolijke spiezen met stukjes fruit in alle kleuren. Je ging helemaal op in het verjaardagsritueel dat jij goed kent van de verjaardag van de andere kindjes en oh wat voelde je je jarig, met die mooie feestmuts op je hoofd. Je beste vriendjes mochten je een kusje geven en voor het geval dat je later met één van hen trouwt, legde ik die momentjes snel even vast….

Omdat ik donderdag gewoon moest werken en het erg druk heb, bleef het daar even bij, qua feestgevoel. Ik zong ’s avonds nog veel liedjes voor je en je ontving via internet verjaardagsfilmpjes van zingende neefjes, tantetjes en opa en oma.

Vrijdags was de grote voorbereidingsdag voor het feest van zaterdag en ook voor de vakantie. We hadden het druk met boodschappen, taarten bakken en het huis poetsen en opruimen. Ik ging door tot diep in de avond met alle voorbereidingen, maar het resultaat mocht er zijn:  twee heerlijk zelfgebakken taarten, een prachtig gezellig versierde tuin met ballen, lampionnen, lampjes en slingers. Veel gezellige mensen die zich redelijk hielden aan mijn verzoekjes qua timing, waardoor jij en ik optimaal kondeen genieten van ieders aanwezigheid. En het heerlijke zonnetje natuurlijk, dat tot nu toe altijd nog uutbundig scheen op de geboortedag van jou, mijn Zonnekind…!

Jij had drie staartjes. Er waren drie taarten. En we hadden drie dagen feest.

Maar eigenlijk? Eigenlijk is iedere dag met jou een feestje. Dus net zoals altijd laat ik één feestelijke slinger hangen.

Wij gaan gewoon door met feestjes bouwen en van het leven genieten. In Frankrijk, de komende week…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, Zonnekind. Bookmark de permalink .

Een reactie op Hoe we jouw derde verjaardag vierden

  1. Mammalien zegt:

    Haha, drie staartjes. Gefeliciteerd met je zonnekind!

    Like

Reacties zijn gesloten.