Je kunt je geld maar één keer uitgeven.

Nadat ik sinds februari geen kleren kocht voor mezelf…

op een bikini tijdens de vakantie na, dan. En een regenjas… Wel handig als je beide niet bij je hebt en het weer varieert van zonnig en 30+ graden naar 15 graden en regen…

… ben ik nu alweer een maand of twee heel hard aan het “internetshoppen-en-niet-afrekenen“.
Ik ben eigenlijk wel aan wat nieuwe outfits toe. Sinds ik echter begon met consuminderen, begin dit jaar, heb ik echter met mezelf afgesproken dat ik voor iedere aanschaf even moest bedenken of ik het wel écht écht nodig had… Dat lukt lang niet altijd, hoor. Nog steeds koop ik af en toe gedachteloos een duur stuk Hele Lekkere Kaas op de markt. En daar lig ik geen momènt wakker van.
Maar kleding is blijkbaar toch een andere zaak….

Gisteren kocht ik nieuwe schoenen. €29,50 kostten ze. Ze zitten lekker, staan leuk en zijn geschikt voor privé en voor op kantoor. En voor informele zakelijke afspraken. Voor formele zakelijke afspraken heb ik drie paar pumps en dat is prima. Klaar…

Maar die kleding he..?

Ik blijf twijfelen… En zolang men twijfelt koopt men niets, is mijn nieuwe gezegde…

Want… de herfstvakantie komt eraan… Een week die ik de afgelopen 15 jaar altijd in Frankrijk doorbracht, in een prachtig bos met heerlijke zandverstuivingen en mooie rotsen waar ik graag aan hangel en probeer op te klimmen.

Ook dit jaar, als het weer niet al te slecht wordt… Ik weet dat veel leuke mensen in Het Bos zullen zijn en kijk ernaar uit me daarbij aan te sluiten. Ik ben daar ook wel aan toe, nadat we in de zomer voornamelijk met zijn tweetjes op stap waren. Zonnekind en ik zijn een heerlijk duo, maar lekker ’s avonds aan de wijn met een kampvuurtje en gezellig ouwehoeren met volwassen onder elkaar is ook erg leuk…!

Maar geld uitgeven aan kleding én een weekje weg…?

Nee toch maar niet. Vakantie gaat voor. Kleding kopen verschuiven we wel weer een maandje. Voorlopig ga ik nog steeds niet in mijn ondergoed naar klanten dus er is geen kledingalarmfase 1….

En ja, ik vind dat dus leuk, op deze manier op je uitgaven letten. Heel leuk. Keuzes moeten maken.Ook als je “gewoon wel” geld op je spaarrekening hebt staan en je je spaardoelen eigenlijk wel bereikt hebt…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen, geld. Bookmark de permalink .

3 reacties op Je kunt je geld maar één keer uitgeven.

  1. Wacht (na die maand) nog een weekje en het is weer uitverkoop;)
    Ik probeer meestal in de uitverkoop te scoren. En die beginnen elk jaar vroeger. De dump Miss E.tam is hier in de buurt, ook prima, zeker omdat ze er ook de kleding van P.romiss verkopen.
    Vanavond op de planning staan om de kledingkast eens door te wandelen en te kijken wat ik echt nodig heb voor aankomende winter. En manlief ook. Daar konden we afgelopen zomer maar niet voor slagen. Helaas, hij heeft in wat oude broeken en shirts rondgelopen. Maar het was niet anders.

    Like

  2. Daantje zegt:

    Mijn hobby zou het niet zijn als ik al mijn spaardoelen enzo al had bereikt om dan te besparen om het besparen 😉 Maar ach, ieder zijn ding, toch?? 🙂

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    Zo lang ik nog niet eens een kwart van mijn hypotheekschuld heb afgelost vind ik het nog geen tijd om big spender te worden…. 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.