Heeeel veel boodschappen

Veel mensen die op de kleintjes letten maken er een sport van. De boodschappen. Ze gaan naar vijf verschillende supermarkten of ze gaan zelfs de grenzen over.
Ze vergelijken kiloprijzen en houden alle aanbiedingen bij.
Hoewel ik besef dat heel veel geld kan schelen doe ik dat toch niet aan mee. Het kost te veel tijd. als single working mom heb ik niet tijd nu eenmaal niet. En omdat boodschappen doen zonder geniet kind voor mij nauwelijks mogelijk is, zou ik het ook zonde van de tijd vinden om haar overal mee naar toe te slepen.
Vlak bij ons huis zijn twee supermarkten en dat zijn de plekken waar ik mijn boodschappen doe.
En vandaag waren heel veel boodschappen die ik regelmatig haal in de aanbieding. Ik sloeg groot in een overweeg zelfs om komende zaterdag nog even terug te gaan.
Voor het eerst sinds ik starten met budgetteren rekenen ik meer dan 100 euro af. Daarmee is mijn boodschappenbudget van deze maand schoon op. Dus als de bio roomboter weer in het schap ligt en ik die ook nog even groot insla ga ik eroverheen. 
Niet erg. Die schade haal ik wel in..@
Ik kreeg er wel tig pakken biologische melk (bijna een kwartje per pak goedkoper dan normaal…!) en veel andere biologische spullen voor terug.
Hallo voorraad!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen. Bookmark de permalink .

11 reacties op Heeeel veel boodschappen

  1. Soms moet je er gewoon gebruik van maken. Scheelt je de komende weken weer lekker geld.

    Schaam me soms ook bij de kassa. Haha.
    Vorige week roomboter in de aanbieding, kan zo de vriezer in. Hup 12 pakjes….
    Nu de port, scheelt 2 euro per fles en als we met vrienden zitten gaat er een fles door. Dus hup 10 tot 15 flessen port. En ik drink geen druppel;) Meestal heb ik er genoeg tot de volgende aanbieding.

    Ik ga meestal naar dezelfde supermarkt en naar hun buren voor de aanbiedingen (die vaak al op zijn). Ik let er wel op, maar ik fiets zelden naar de supermarkt ver weg omdat daar iets in de aanbieding is.

    Maar 20 pakken melk! Nee, dat zou ik nu nooit doen! (pss wij nemen heel weinig zuivelproducten)

    Like

  2. Spaarmoeder! zegt:

    Het scheelt enorm als je in die actieweken je voorraad aanlegt. Vergeet niet de keurmerkjes uit te knippen en op een biospaarkaart te doen. In september is er altijd een landelijke actie om de aanschaf van biologisch te stimuleren. Je kunt eigenlijk altijd hele leuke dingen winnen.

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    Haha ik kan me voorstellen dat je je soms een beetje schaamt. Vooral als je 10 tot 15 flessen port koopt…! 🙂

    Like

  4. Plus en Min zegt:

    We hebben op zolder in de verbouwing heel wat creatieve bergplekken ingebouwd, die nu regelmatig volgeladen worden met allerlei 'hamstergoed'. Lekker uit de weg en goed uit het zicht. Ik ben vooral een hamster met zaken die je niet sneller gaat verbruiken wanneer je meer in huis hebt. Chocolade of chips zou ik nooit groter inslaan bijvoorbeeld, maar wc-papier en waspoeder gaat prima zo. Ik koop wel alleen aanbiedingen van minimaal 50% korting. Vaak is het eerst 3e of 4e gratis en een paar weken later toch weer 2e gratis. Meestal lukt het me om nooit de volle prijs te hoeven betalen, en van 50% naar 50% aanbieding te springen. o.a. voor luiers, billendoekjes, zeep&shampoo, tandpasta, vaatwaspoeder, waspoeder, schoonmaakspul, keukenrol, wc-papier, deo, cola, bier, wijn, thee, koffie, pasta, enz, enz.

    Like

  5. Dertiger zegt:

    ik ga ook niet naar meerdere supermarkten. als gastouder hou ik me liever bezig met de kids, en ook op vrije dagen heb ik mn eigen kids nog. boodschappen doen is nooit mn hobby geweest. man gaat 1x per week naar de l.idl vanuit zn werk, met de auto, met een lijstje van mij 😉 ik ga 1x per week naar de D.irk naast school, heel enkele x naar de p.lus 50 meter verder (duur, maar de andere supermarkt is klein dus heeft niet altijd alles wat ik wil). bevalt me super zo.

    echt inslaan doe ik niet, geen ruimte voor. ook al zou het wel geld schelen idd.

    Like

  6. Samantha zegt:

    Zo doen wij het ook hoor. Koffie in de aanbieding dan koop ik gerust voor een half jaar in (de beste actie is altijd 2x per jaar).

    Nu was mijn favoriete wasmiddel in de aanbieding 1+1 gratis. Dus vanochtend voordat ik mijn dochter naar school bracht (winkel ligt er tegenover) heb ik even 2x de aanbieding gehaald. Zo kan ik weer even vooruit. Heerlijk ik hou van voorraad.

    Like

  7. mm-iirraah zegt:

    Haha zou ook wel raar zijn om knder werktijd privé dingen als boodschappen doen, te doen… 🙂

    Like

  8. wasmiddel is inderdaad ook zoiets. Haal ik nooit voor de volle prijs, want het is altijd wel ergens in de aanbieding.

    Like

  9. Deze week doe ik elke dag 1 of 2 flessen. Kan het in de fietstas en heb ik het bedrag voor een mini;)

    Like

  10. Ik ga ook het liefst voor voorraad. Als het goedkoper is, dan scheelt dat vaak flink + je hoeft niet om de haverklap naar de winkel. Dat vind ik ook makkelijk en scheelt tijd en geld. De winkel die ik bezoek pas ik meestal aan aan de beste aanbiedingen.

    Like

Wat vind jij daarvan?

