eet trents

b01.com

Tot voor kort dacht ik eigenlijk, dat rages vooral iets voor kinderen zijn. En voor modebewuste mensen natuurlijk…

We hebben er veel voor bij zien komen. Ik kan er vooral veel van de jaren ’80 herinneren, waarschijnlijk omdat ik er toentertijd het meest vatbaar voor was. En ook omdat mijn ouders, om financiële redenen, het me tot mijn grote frustratie onmogelijk maakte om erin mee te gaan.

Ik herinner me de Monchichi, de ophaalrok, Pacman, de Lolobal, geurpennen en -gummen, Rubik’s Cube, hoelahoeps die naar pepermunt roken, benenwarmers, wafelhaar, Flippo’s (maar dat was in de jaren ’90…) etcetera…

Nog steeds zijn ze er, de rages. Sommige kado-acties van de supermarkt bijvoorbeeld. Maar onlangs ook weer het loomen: ik durf te wedden dat meer dan driekwart van alle verkochte elastiekjes inmiddels verwaarloosd rondslingeren in heel wat Nederlandse huizen…

Laatst viel bij mij het kwartje, dat wij, volwassenen, net zo bevattelijk zijn voor al die rages als onze kinderen…

Baarden wel of niet bijvoorbeeld. Of kinderen op hun rug, zij of buik laten slapen. Handwerken. Topless zonnen. Haren op bepaalde plaatsen op je lichaam wel of niet verwijderen.

En… wat dacht u van uw eetpatroon, mevrouw?

Lolibessen of gawabessen (of hoe heten ze…), quinoa, extra pure chocolade, een nieuwe dure manier van koffie zetten, geen melkproducten, geen koolhydraten etcetera… Wel roomboter, toch maar margarine, oh nee halvarine (en inmiddels zijn we weer terug bij de roomboter…). Rechtsdraaiende yoghurt. Zelf yoghurt maken. Sowieso geen yoghurt eten omdat het een melkproduct is.
Breezer, rosé,  prosecco, alcoholvrij kwamen de afgelopen tijd voorbij, maar de laatste tijd gooien we onze rauwe groenten in onze nieuw aangeschafte design smoothie maker.

puur-enschede.nl

Gezond is de trend, nu. Met alle wel of niet wetenschappelijk bewezen theorieën die daarbij horen…

Ik ben dus niet hip  en bovendien recalcitrant. Ik zie een heel succesvolle marketing voor superfoods en verzet me er hevig tegen me daardoor te laten beïnvloeden. Ik geloof namelijk erg in het placebo-effect.
Overigens vind ik het prima dat men zo veel geld aan het uitgeven is aan superfoods en smoothiemachines. Laat die economie maar draaien!!

Ik drink nog steeds een koffie verkeerd bij mijn ontbijt. Met suiker…

Hij smaakt me helaas wel wat minder goed inmiddels… Ik hoop dan ook op een nieuwe trend, namelijk eentje die zegt dat koffie verkeerd gewoon weer mag…! Dus met melk. En met wat suiker….


Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, eten. Bookmark de permalink .

5 reacties op eet trents

  1. deboor zegt:

    Ik ben daar niet ( zo ) gevoelig voor, ik eet al jaren havermout als ontbijt en dagelijks 2 koffie verkeerd zonder suiker ( na ontbijt ivm met de maag ) zelfgemaakte museli met idd de zaden en noten dit omdat ik zelden vlees eet. en veel fruit en groente probeer ik te eten. Ik voel me daar echt beter bij, en als ik een keer zondig wat ook gebeurd. ( vooral s ávonds ga ik de mist in,…) voel ik me gewoon minder energiek. Daarbij echt een keer lekker verkeerd eten is hellemaal niet erg toch als het maar niet teveel gebeurd denk ik maar.

    Like

  2. in al die voedingsrages en zo geloof ik ook niet. Gewoon gevarieerd eten, niet teveel overdrijven met suiker, elke dag groenten en fruit,… Dat zal wel volstaan zeker. En ja, ik ben ook dol op koffie verkeerd 🙂

    Like

  3. Ineke zegt:

    Haha, leuk blogje en zo eens. 🙂

    Like

  4. Ernie w zegt:

    Sommige rages zijn wel blijvertjes. Zo is er de laatste jaren een 'nieuwe' eetlijn ontstaan. We eten veel meer 'buitenlands'. Pasta in verschillende vormen, wraps, couscous, bulgur, verschillende rijst gerechten enz. enz.. De normale gekookte aardappel is uit. We eten nog wel bakschotels al of niet met een buitenlands tintje, reibekuchen, rosti al of niet in een rondje, zoete bataat, pastinaak enz. enz.
    Ook in de broodwereld is er een verandering, spelt, zuurdesem of zelfs helemaal geen brood meer. Ik pik zelf de dingen eruit wat ik wel wil eten en wat de rest van Nederland doet mogen ze helemaal zelf weten.

    Like

  5. Ik vind het kostelijk om mensen op Feestboek opeens de nieuwe religie – Suiker is vergif – te zien aanhangen, die ik voorheen kende als zoetekauwen. Maar ook als mensen die iedere jaar een andere hot ding volgen….30 dagen vastendieet, etc etc. Mijn zoon heeft in Californie ruim 1,5 uur in de rij gestaan bij de Hottest Zuurdesem bakker in de USA… (echt??? 1,5 uur…dat vond ik al lang bij het Louvre in Parijs). Hij heeft ook zo'n hipsterbaardje (helaas). 🙂

    Ik word er meestal nogal opstandig van…dat NIET meer mogen van brood, suiker etc…en krijg ontzettende zin in SUIKERspinnen, Grote belegde broodjes…hahah…

    Maar doe gewoon wat goed voor je lijf is. Hier staat er ook een koffie verkeerd (wel met (very trendy) Soja melk, want van gewone melk krijg ik diarree), gewoon brood met een gekookt eitje.

    Like

Reacties zijn gesloten.