15 dingen….

Ook ik kwam hem tegen: 15 dingen die niemand je vraagt...

Altijd leuk om eens in te vullen als ik geen inspiratie of tijd heb… dacht ik… en … vandaag is het zover…..!

1. Slaap je met de deuren van je kledingkast open of dicht?
Beide. Ik let er niet op eigenlijk. Ik heb schuifdeuren dus loop er in ieder geval nooit tegenaan…

2. Neem je mini-flesjes shampoo etc. mee uit hotels?
Ja natuurlijk!! Alles wat gratis en enigszins nuttig is neem ik mee… Ik ga alleen nooit naar hotels…
 
3. Heb je ooit een straatnaam bord gepikt?
Nee. En of ik weleens andere dingen heb gepikt daar laat ik me niet over uit.

4. Gebruik je to-do lijstjes?
Ja. Ik ben verslaafd! Zowel voor mijn werk als privé en inclusief leuke plaatjes en zowel dagelijkse, als wekelijkse, maandelijkse, jaarlijkse of eenmalige taken.

5. Heb je sproeten?
Ja.

6. Heb je ooit in de bosjes geplast?
Ja en of. Nog steeds regelmatig. Eigenlijk altijd, als ik wildkampeer. Ik vind het hygiënischer dan naar de WC gaan op de campings waar ik naartoe ga. Maar ach, die WC’s gebruik ik wel gewoon hoor. Ik ga niet in de bosjes op de camping…
Ik heb ook, in tegenstelling tot zo ongeveer alle andere Nederlanders, een voorkeur voor openbare hurktoiletten. Veel hygiënescher. Alleen de zolen van je schoenen worden vies en dat zijn ze toch al.

7. Hoe groot is je bed?
1.80 bij 2.00. Er is dus plek zat, die ene prins mag zich melden!

8. Ben je lui?
Ja. Maar ik denk dat zo ongeveer iedereen die mij kent dat niet weet. Ik doe namelijk veel in weinig tijd en hou daardoor veel tijd over voor dutjes en gehang. Terwijl ik toch 30 tot 40 uur werk, in mijn eentje een kind opvoed en het huishouden doe. Tja. Efficiënt….

9. Is er iets waar je je nu aan irriteert?
Nu? Mijn literssnotproducerende loopneus. Ha-TSJOE!

10. Kauw je op pennen en potloden?
 Ja. Niet op potloden, wel op pennen. Vooral op die goedkope Bics… Ik had vroeger regelmatig een blauwe mond, tegenwoordig gaat dat beter. Dat zal wel aan de pennen liggen want ik doe nog steeds hetzelfde.

11. Heb je bij de padvinders gezeten toen je klein was?
Jaja! Bij de kabouters. Groene blouse en oranje halsdingding. De platte knoop, ik gebruik hem nog bijna dagelijks tijdens het handwerken…!

12. Kijk je nog weleens naar tekenfilms?
Nee. Maar dat zal binnenkort, wanneer Zonnekind wat ouder is, wel veranderen.

13. Tel je de treden als je de trap op loopt?
Nee. Ik heb wel andere tics. Ik knijp mijn handen samen: bij de rechtervoet mijn linkerhand en andersom.

14. Dans je weleens als er geen muziek te horen is?
Ja.Ik neurie ook. Veel

Gisteren tijdens die éne wel aardige film kwam Genietkind naar beneden, met Nijn. Kwart over 11 was het, niet alleen een hele tijd na kinderbedtijd… Het was zelfs al tijd voor de Goote Mensen om naar bed te gaan…
“Mama ik wil dansen!” zei ze enthousiast. Klaarwakker.

Dus dat deden we. Ik zette er overigens wel muziek voor op. Maar we hebben een hele tijd staan dansen. ’s avonds laat. Heerlijk!

15. Weet je hoe je het oliepijl van je auto moet checken?
Ja. En ik weet ook dat je dat niet met een lange ij schreift.


Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op 15 dingen….

  1. Leuk om te lezen. Kauwen op pennen vind ik vies smaken. En ik heb ook een hekel aan verkouden zijn. Echt afschuwelijk en heel irritant.

    Huisvlijt

    Like

  2. sillie zegt:

    hihi die laatste opmerking 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.