Uit logeren omdat mama het druk heeft…

Single mom en eigen bedrijf…

Dat gaat best samen hoor! Echt. Het is misschien zelfs wel makkelijker dan wanneer je in dienst bent, qua flexibiliteit en zo… Denk ik. Maak ik mezelf soms wijs….

Maar toch…

Maar toch…

…. ging jij vanmorgen logeren. Je was opgetogen en met veel voorpret pakten we samen je koffertje in.
Nijn, laarsjes, t-shirt, jas. Op alle weersoorten voorbereid.

Je bent uit logeren bij opa en oma. Leuk is dat. Ze gaan je vast weer erg verwennen met allemaal leuke dingen. Morgen ga je naar het familiefeest in Limburg, waar ze je lekker aan iedereen mogen showen. Het wordt een drukte van jewelste met alle 7 zussen en acht broers van oma. Met partner. En kinderen. En daarvan de kinderen. En daarvan ook weer kinderen. Al die limburgers bij elkaar en jij de enige “hollander” want je tantetjes, je grote neven en ik zijn er niet bij.

Er zal vlaai zijn, arretjescake en wafels. Limonade. En ’s avonds een barbecue. Misschien is er weer net als vorig jaar een luchtkussen en natuurlijk zullen er weer fietsen en fietsjes zijn in alle soorten en maten. En een zandbak of zandberg natuurlijk. Schommels. Al die gepensioneerde opa’s en oma’s maken er ieder jaar weer wat moois van.
Jij vindt dat fantastisch. Oma en opa ook. Je mama en je tantetjes wat minder: wij slaan regelmatig een jaartje over. Of twee of drie. Dit jaar was het voor mij heel makkelijk om nee te zeggen: ze kregen een troostprijs mee die de hoofdprijs is: jou.

Voor mij betekent het dat ik twee dagen lang, inclusief de avonden (en ondanks dat het morgen zaterdag is) ongestoord kan besteden aan mijn werk. Dat is nodig. Het drukke seizoen is begonnen. Ik vind het helemaal niet zo erg om af en toe een weekend-dagje of avondje door te werken. Het hoort erbij en we krijgen er een hoop voor terug, geld namelijk. En met dat geld ben ik nu alweer een jaar of twee vrijheid aan het kopen voor de maanden die vanzelf weer komen. In het voorjaar bijvoorbeeld: dan kunnen we net als dit jaar weer lekker vaak een dagje of een weekendje, en misschien wel een weekje weg. Dus nee ik vind het niet erg om af en toe een dagje extra te werken. Bovendien kom ik, nu jij uit logeren bent, ook aan andere NietZoHandigMetEenKindErbijKlusjes toe. Zoals een keertje naar de milieustraat (done).

Maar toch, maar toch…

“Krak” zei mijn moederhart toen ik je uit stond te zwaaien. Jij had de grootste lol en ik weet zeker dat je me niet erg zal missen. Je vindt het leuk bij opa en oma en ze zorgen goed voor je. Je bent er kind aan huis en je slaapt er altijd goed.

Ik mis je wel een beetje hoor liefelief, als jij uit logeren bent… Je kusjes giecheltjes grapjes liedjes. Je warme lijfje als je ’s nachts bij mij in bed kruipt. Je slaperige lichaampje als je ’s avonds samen met mij, op de bank, naar Zandkasteel kijkt…

Dag mijn lieve Zonnekind tot morgenavond!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in werk, Zonnekind. Bookmark de permalink .

5 reacties op Uit logeren omdat mama het druk heeft…

  1. Aaaaaah. *smelt*
    Wat een lieve brief aan je dochter.

    Like

  2. Je weet dat ze in goede handen is, maar toch sta je er even bij stil. Wat lief 🙂

    Like

  3. Ernie w zegt:

    los laten voor 1-2 dagen is zooooo moeilijk. Ach het is maar even.

    Like

  4. Dertiger zegt:

    lief toch dat je er zo bij stil staat 🙂 en een goede balans volgensmij 😉 werken, wat tijd voor jezelf, kleine geniet bij opa en oma. win-win-win 🙂 en je kleine toch missen, is een goed teken toch 😉

    Like

  5. Wat leuk geschreven. En inderdaad. Soms denk je, had ik maar eens een dagje zonder kids. Maar zijn ze weg, dan is het veel te stil en verlang je weer naar het moment dat ze er weer zijn.

    Like

Wat vind jij daarvan?

