Zakelijke kleding bij 0 euro budget

Eén van de afspraken die ik aan het begin van het jaar met mezelf maakte, toen ik besloot om mezelf een budget te geven en te consuminderen, was dat ik in 2014 geen kleding zou kopen voor mezelf. Ik had net behoorlijk wat nieuwe kleren gekocht en ik vond dat ik het daar maar mee moest doen, dit jaar…

Ik budgetteerde 25 euro per maand dat voornamelijk op gegaan is aan kleding en schoenen voor Genietkind. Ze groeit….

Maar… dus…..

Is het nu, ondanks dat het in theorie nog een maand zomer is, de herfst aangebroken…
En vroeg ik me vanmorgen af, toen ik voor de kledingkast stond..:  Hoe deed ik dat een half jaar geleden…??!

Ik ging vanmorgen immers naar een klant en dan moet je soms wel Bepaalde Kleding aan….

Uiteindellijk is het soort van gelukt, hoor… maar eigenlijk….

Die ene jurk kan echt niet meer. Plekken op de rug zo sleets dat je er bijna doorheen kijkt. En dat ene overhemd…. mwah eigenlijk geen pasvorm en te groot….

Dus misschien moet ik toch maar…? Om te vieren dat onze vakantie zo goedkoop bleek te zijn…? Omdat het een Goed Zakelijk Jaar is geworden met Veel omzet…? Omdat ik nog een vette LeukeDingenPot heb…?

Ik shopte me meteen arm bij een Bepaalde Webshop. En rekende niet af.
Eerst een weekje bedenktijd en dan maar eens beslissen.

In de tussentijd zette ik weer wat spulletjes te koop op Marktp1aats en haalde de eerste verkoop binnen: 20 euro.
Wie weet dat ik met de verkoop van box, ledikantje, babybadje en 5 bureautafels plus 10 vergaderstoelen, die rekening volgende week gewoon kan betalen…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zakelijke kleding bij 0 euro budget

  1. Kleding die zo versleten is dat je er door heen kijkt, zou ik inderdaad ook niet graag aan doen naar een zakelijke afspraak. Hoogstens zullen ze denken: 'Laat ik haar de opdracht maar geven, ze heeft het duidelijk erg nodig!'
    ; )

    Huisvlijt

    Like

  2. Spaarmoeder! zegt:

    Ik had ook ineens te ver versleten kleding. Ik heb inmiddels wat basics bij Kruidvat ( of all places) aangeschaft. Zoals een vest en top voor eronder. Die vesten zijn heel handig en tijdloos. Maar jurken enzo zou ik dan weer echt gaan shoppen en passen.

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    HAHAHAHA… maar of dat nou een goede tactiek is… Mijn ooit-baas zei altijd: je kunt ook gewoon je broek laten zakken en je billen laten zien. Dan val je ook op. Maar of het je omzet oplevert…

    Like

  4. Mammalien zegt:

    Tja, zakelijk moet je soms net even iets eerder iets kopen dan gewoon voor jezelf. Ik zou zeggen investeer in klassiek en van goede kwaliteit, zeker zakelijk. En als het goed is groei jij er niet meer uit 🙂

    Like

  5. Ik speel ook met de gedachte om eens een kwalitatief goede garderobe voor werkgerelateerde activiteiten aan te schaffen. En zooooo herkenbaar om dan te gaan webshoppen en niet afrekenen :))) Zou dit een veel voorkomend fenomeen zijn?

    Like

  6. Maak op papier wat setjes en kijk dan wat je nog wat moet aanschaffen. Basisjasje is altijd goed (kan over sleetse jurk). Ook met sjaals kan je leuk combineren. Goede kwaliteit is altijd goed. Misschien naar hoger segment kringloop voor tweedehands merken?

    Like

Reacties zijn gesloten.