Afvinklijstje versie 8.3

Afvinklijstjes werken altijd goed voor mij, dus nadat ik een week of zo geleden constateerde dat ik qua huishouden nog duidelijk in de vakantiestand stond (ergo: ik deed niets….) heeft het digitale afvinklijstje me weer prima op gang geholpen.

Ik werk met terugkerende en eenmalige taken en mijn app maakt het mogelijk om taken dagelijks (vaatwasser uitruimen), wekelijks (badkamer poetsen), tweewekelijks (bedden verschonen),  maandelijks, etcetera, automatisch terug te laten komen.

Leuk is het vooral wanneer iets echt nog niet nodig is maar wel ingepland is. Zo kan ik zonder met mijn luie r€€ t van de bank kom, tòch een taak afvinken. De vaatwasser draait bijvoorbeeld lang niet iedere dag. Maar dan dus toch een vinkje zetten, Ik love it! 

Ik kan zelfs taken inplannen voor iedere dinsdag en vrijdag bijvoorbeeld, alles is mogelijk…

En van de wekelijks terugkerende taken die ik bedacht heb, is 5 extra spullen op Marktplaats te zetten. Daar begon ik het afgelopen weekend mee. Vandaag werd voor 20 euro de eerste verkoop gesloten: een bureautafel die ik over heb van kantoor, sinds de verhuizing.

Iedere week vijf spullen erbij zetten moet lukken…

Overigens deed het maken van het lijstje me beseffen dat ik best een pittig aantal ballen in de lucht houd…. Eigen bedrijf en single mum zijn beide op zich al voldoende om mensen te laten verzuchten dat dat pittig is. Maar ik krijg het voor elkaar om het allebei te doen. En daarnaast dus het hele huishouden inclusief de regeldingen als administratie enzovoorts…

Soms wordt me gezegd:  waarom neem je geen schoonmaakster? Maar sinds deze zomer weet ik weer waarom.

Ik ben immers sowieso zuunig. Maar…. afgelopen zomer, rondom het verhuren van mijn huis, heeft de buurman (die de verhuur bemiddelde voor een collega uit de USA) zijn schoonmaakster mijn huis laten doen… pff… de keukenvloer heb ik onlangs met een schuursponsje moeten doen omdat de schoonmaakster er alleen maar overheen had geaaid… 

Nee dat kan ik niet aanzien…. dat halfschone… ( en nee ik ben geen schoonmaakperfectionist,  verre van dat…. maar wèl als ik er 12,50 per uur voor betaal….)

We modderen dus vrolijk verder met het huishouden. En… misschien… als ik die vaste lasten nog meer weet te drukken… komt die schoonmaakster er ooit. Volgend jaar misschien.  Of het jaar erna….

Hoe zorg jij dat je aan de slag blijft met het huishouden?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, huishouden. Bookmark de permalink .

11 reacties op Afvinklijstje versie 8.3

  1. Miranda zegt:

    I love afvinklijstjes, to-do-lists etc etc, hoe meer hoe beter 🙂 Nog tips voor een handige app?

    Like

  2. Dertiger zegt:

    flylady icm todolijstjes (die aansluiten bij het flylady systeem). maar denk erover om mn app (remember the milk) weer te gaan gebruiken omdat er bij flylady veel taken voorbij komen die ik onzin vind of niet kan doen omdat ik het niet heb of wat dan ook. dus iets meer mn eigen taken bedenken en lekker kunnen afvinken op de app 🙂

    Like

  3. Cleo zegt:

    Hier ook een afvinkliefhebber. Nu nog op een papiertje-in-een plastic-hoesje-met-whiteboard-stift… Maar die app ziet er gelikt uit. Heb je de naam ervan?

    Like

  4. mm-iirraah zegt:

    Gtasks heb ik…. de betaalde versie heeft meer mogelijkheden voor recursief tanks wanneer je niet wekelijks maandelijks dagelijks of jaarlijks wil, maar om de week of iedere woensdag en vrijdag of zo. Je kunt ook nog prioriteit geven aan bepaalde taken zodat deze bovenaan het dag lijstje verschijnen… (rood in mijn printscreen).

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    Recurring tasks moet dat zijn… is ook te syncen met g00gel agenda. maar dat is remeber tha Milk ook, zie ik….

    Like

  6. Plus en Min zegt:

    hier ook slechte ervaringen met schoonmaaksters… de laatste deed de deurklinken beneden 'nog even snel' met het doekje waarmee ze net de wc had gedaan :s
    ik heb een vast lijstje per week, per maand, per kwartaal en per jaar voor huishouden en onderhoud. elke dag beginnen met een kwartiertje opruimen (met timer) en dan door de dag heen één of meerdere schoonmaakkwartiertjes. Daarmee krijg ik alles gedaan, en ben ik gevoelsmatig nooit echt aan het poetsen. Ik heb het ooit met een app geprobeerd, maar een geprint excelletje op de vriezerdeur bevalt me toch beter… ik vink het ook niet echt af, meer in mn hoofd, dus hoef niet steeds nieuwe te maken ofzo.
    een kennisje vertelde laatst dat ze na de laatste poetsvrouw zichzelf maar had aangenomen, en het salaris per uur in een potje uitbetaalde. Na vier maanden konden ze er een weekendje van weg.

    Like

  7. mm-iirraah zegt:

    Wat een goed idee! Ik zie een kans om zakgeld te verdienen…..

    Like

  8. Mammalien zegt:

    Ik kijk om me heen en wat me stoort en waar ik zin in heb (of niet al te veel tegenzin) doe ik. Soms delegeer ik iets maar meestal kost me dat meer tijd en energie dan zelf doen. Uiteindelijk komt alles dan wel een keer aan de beurt. Hoewel het wel netter hier was toen er nog elke week een schoonmaakster de douche en keuken écht heel netjes deed…

    Like

  9. Cleo zegt:

    thanks, ik ga de app bekijken. Kan ik mooi mijn recursieve tanks bijhouden 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Spreadsheet met kleurtjes voor regelmatig terugkerende dingen, zoals tuin in de zomer, koelkast, ramen zemen enz.
    Verder het halve uur tot 1 uur regiem. Scoonmaken boven en strijken een uur
    Beneden een uur maximaal.
    Mijn lege huis zorgt voor minimalisme.

    Sinds ik in de vakantie een boek las over ooruimen en minimalisme, herken ik ook de plekken waar rommel ophoopt, niet in alles ben ik perfect. Maar het werkt wel. Zeker nu ik meer tijd heb. Maar ik wil beslist niet te veel tijd aan huishouden besteden.
    Het is nu oogsttijd in de moestuin. Dat kost tijd!!!
    Aan de andere kant presteer ik het om vlierbessensiroop te maken. Gezond en bijna gratis.

    Like

  11. Pingback: Blij met een nieuw agenda-app | Mariimma

Reacties zijn gesloten.