De draad oppakken

De vakantie is alweer even voorbij en ook het weer van de laatste tijd geeft nu niet echt een gevoel dat rustig-aan doen de norm is.
Maar toch… toch vind ik het lastig dit jaar, om de draad weer echt op te pakken. En dan heb ik het vooral over mijn grootste hobby: het huishouden.

De vaatwasser staat, vol met schone vaat, te wachten totdat hij uitgeruimd wordt. Ondertussen stapelt de vuile vaat zich op, op het aanrecht.
De was wordt dan weliswaar nog wel gedaan en opgehangen. En ook afgehaald, dat krijg je ervan met dat buiïge weer. Maar vervolgens slingert het door de huiskamer en zet ik me er maar niet toe om het even op te vouwen en weg te ruimen.
De tafel ligt vol met half gelezen boeken, handwerkrommel, spullen die ik er even heb neergelegd maar die eigenlijk naar de badkamer moeten, speelgoed, etcetera.

Kortom het is een rommel.

Ik word daar sjaggerijnig van. Ik vind immers niets meer. Portemonnee, sleutels, alles raak ik kwijt. Waardoor het úúren duurt voordat we de deur uit gaan. Zonnekind is het geduldige wachten in de tussentijd zat geworden en aan het spelen geslagen, waardoor tussen nóg meer rommel wanhopig probeer die sleutels terug te vinden. En geïrriteerd raak als ik dan eindelijk alles gevonden heb en erachter kom dat dametje inmiddels haar schoenen maar weer heeft uitgetrokken.

Ook qua werk is het chaos. Té veel vage afspraken waardoor ik niet op kantoor ben en het niet-eens-zo-vele werk veel te lang blijft liggen….

 Na een week of twee in deze relatieve chaos ben ik vanmorgen hard bezig geweest met het toverwoord STRUCTUUR…..

Agenda ingedeeld, taken aangemaakt en gaan met die banaan…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen. Bookmark de permalink .

2 reacties op De draad oppakken

  1. MacMama zegt:

    Herkenbaar! Van de week gaan de kinderen weer naar school en dan ga ik ook weer structuur aan proberen te brengen:)

    Like

  2. Wanneer ik hier iets kwijt ben, roep ik zelf al, vaste plek, voordat M. dat doet. De grote tafel volbouwen ben ik ook heeeeeeeel goed in.

    Like

Reacties zijn gesloten.