Nee ik heb geen hekel aan mijn baan…

… zelfs niet als ik na mijn vakantie weer aan de slag moet…

Een jaar geleden was dat wel anders. Ik kwam terug van vakantie, had er helemaal zin in maar ontdekte al na een uur dat er iets helemaal mis was…
Er zaten mailtjes van klanten in mijn inbox, dat ze me niet konden bereiken. Dat de telefoon niet werd opgenomen. En dat kon eigenlijk helemaal niet… toch…. … … ??

Ik ontdekte al snel dat er gefraudeerd was met de urendeclaraties van mijn vaste medewerkers. Medewerkers die ik vertrouwde en met wie ik al tijden samenwerkte. Met wie ik iedere dag een kamer en de dagelijkse dingen deelde. Ook ontdekte ik dat er een roddelcampagne was gevoerd met mij als lijdend voorwerp. Dat laatste ging ver, heel ver, en het raakte me diep.

Ik was er ziek van…

Er volgde een hele vervelende periode die er uiteindelijk toe heeft geleid dat ik afscheid moest nemen van een aantal mensen.
Wat volgde was een periode van nadenken, bezinnen en besluiten nemen.

Inmiddels ben ik een jaar verder en deze week ging ik aan de slag na de zomervakantie. In de tien jaar dat ik een eigen bedrijf heb, was zo’n eerste week altijd een periode van hard werken: recht breien wat krom was gegroeid tijdens mijn afwezigheid. Zaken inhalen die men vergeten was of die gewoon waren blijven liggen. 

En nu? Nu ik geen vast personeel meer heb maar alleen nog werk met oproepkrachten?

… kom ik heerlijk ontspannen terug van vakantie. En ga ik lekker aan de slag. Voor het eerst was er een bedrijfssluiting. Klanten waren ingelicht, telefoon was doorgeschakeld, emails werden automatisch beantwoord.
Slechts twee keer per week las ik even mijn emails uit, tijdens mijn vakantie. Slechts vier emails konden niet wachten en moesten even beantwoord worden. Niets ging mis omdat er immers niet werd gewerkt. Dus er hoeft nu, tijdens deze eerste week, ook niet opgelost of verbeterd te worden.

Wat heb je hiervan geleerd, werkende vrouw? Ga gewoon lekker dicht als je vrij wil hebben…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in werk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Nee ik heb geen hekel aan mijn baan…

  1. Vlierbloesem zegt:

    Ik volg je hoor!

    Like

  2. Ja, dit is voor mij ook een goede les! Ik ga straks gewoon lekker dicht en zal misschien echt nog wel af en toe even de mail checken, maar verder gewoon even geduld. De wereld vergaat echt niet als ik er twee weken niet ben! Waarschijnlijk is het daarna wel 'inhalen' en bijwerken, maar ach, ik hoop dat ik daar dan ook echt zin in heb.

    Like

  3. Ook wanneer je niet een eigen bedrijf hebt moet het voor collega's en contacten duidelijk zijn dat je er even niet bent en moet je duidelijk aangeven wanneer je weer terug bent. Dit kan oa via auto-reply op de mail. Met overdragen op collega's heb ik ook slechte ervaringen. Ik houd er ook niet van dat, wanneer ik weer aan de slag ga eerst een waslijst met klusjes voor een ander moet afwerken.

    Like

  4. Miss Piggy zegt:

    Wat heerlijk dat je zo ontspannen kon genieten van je vakantie! Ach ja al doende leert men he! Als het uiteindelijk maar allemaal goed komt! Daar hou ik ook aan vast. xx

    Like

  5. Wat fijn dat alles zo goed loopt!

    Like

Reacties zijn gesloten.