Koelvloeistof

De dag voor ons vertrek zijn we druk, Genietkind en ik…. Natuurlijk had ik eerder niet voldoende tijd voor een goede voorbereiding van de vakantie. Ik moest immers mijn huis poetsen voor de huurders. En zoals gebruikelijk werkte ik twee keer zo veel dan dan normaal, omdat ik nog één en ander moest afronden…
Dus vandaag waren we druk. Ik vooral natuurlijk. Nog even op de valreep een hor kopen voor voor de schuifdeur. Sleutel laten bijmaken voor de huurders. De watertank ontsmetten, doorspoelen en nog eens schoonspoelen.  Pfff wat gaat daar veel water in! Alle bagage eruit, nakijken, opnieuw inpakken en aanvullen wat op is. Boodschappen doen. Wasjes draaien. Poetsdingetjes. Gras maaien. Opruimpjes. Poes ontwormen en ontvlooien. Nog een wasje draaien.
Nu ik toch zo bezig was met de Sunnybus vakantieklaar te krijgen, controleerde ik meteen maar even het oliepeil. Niets aan de hand. Die lieve Sunny is geen oliedorstig type, in haar eerste half jaar in ons gezinnetje.
Maar…..
Reservoir van de koelvloeistof helemaal leeg….
Dat heb ik nog nooit aan de hand gehad!
Wat moet er eigenlijk in? … vraag ik aan juffrouw g00gle… Koelvloeistof ja, maar welke?? 
Ik lees spannende verhalen over hoe kapot je auto kan gaan van een tekort aan koelvloeistof…. oeps…. 
Ook lees ik dat het niet zo goed is om verschillende soorten koelvloeistof met elkaar te vermengen… hm…. maar wat zit erin, dan..?
Voor de zekerheid bel ik de We9enwacht. Nu ook voor “ik weet het niet zeker”  vragen, immers…
Het moet rode vloeistof zijn volgens de ikheberverstandvanmeneer… maar nee ik moet het echt op de fiets gaan halen want ermee rijden zou ik niet doen, mevrouw… En zo’n reservoir is niet zomaar leeg. Heeft u geen lekkage?
Tja nee weet ik veel… Ik kijk nog es…. en zie…
Een gat. In de dop. Is dat wel normaal, meneer?
Nee dus. Even verder kijkend snap ik het. Die sukkel van een vorige eigenaar met het opknapbedrijfje heeft er nieuwe kentekenplaten op gezet. Met grote lange schroeven. Recht door de dop heen voorgeboord.
Sukkel.
En ja ook wel dom van mij dat ik dat nu pas zie. En ook raar dat de twee garagemeneren die Sunny hebben nagekeken en door de keuring hebben geloodsd, dat niet gezien hebben….
De oplossing volgens de wegen.wagt meneer is dat ik op zoek moet naar een nieuwe dop. Via sloopbedrijven of zo. Morgen op vakantie? Tja dan hebt u pech…
Pff…
Gedesillusioneerd en licht in paniek ga ik eerst maar es die koelvloeistof halen. Want thuis blijven is geen optie: binnen 24 uur staan de huurders voor de deur!
Soms wil je gewoon een man die dit soort problemen schouderophalend oplost….
Ik heb dus maar even aangebeld bij mijn handige buurman. Die heeft de dop dicht gekit. Een prima tijdelijke oplossing.
En we gaan morgen gewoon op vakantie! In ieder geval een uurtje rijden naar het Zuiden, naar waar oppasoma en opa wonen. Dat was sowieso al het plan, want zoals de wielrenners vandaag ook gemerkt hebben:  het regent in de Vogezen. Dinsdag wordt het weer er beter en zijn alle wielertoeristen weg. Dus onze vakantie begint op camping Oprit in de Peel. En van daar uit zien we wel weer verder….. 
En maandag gaan opa en ik maar even op zoek naar een nieuwe dop…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in singlemum, SunnyBus, vakantie. Bookmark de permalink .

5 reacties op Koelvloeistof

  1. Oooh wat klote!
    En wat herkenbaar!
    Ik heb zelf dan wel een hele lieve man, maar deze heeft twee linkerhanden.
    Als ik het niet zelf doe of iemand inhuur wordt het gewoon niet gedaan 🙂
    Wees zuinig op die “Handige Buurman”! Daar ga je denk ik nog regelmatig gebruik van maken. (Doe ik ook hahaha)

    Like

  2. Mammalien zegt:

    Ik heb een man die dit soort dingen kan. Maar had het er net gisteren over, eigenlijk schandalig dat ik zelf niet eens wta meer moeite steek in het leren banden plakken/lampjes verwisselen/etc. Taakverdeling is leuk, maar je zou ook wat taken over moeten kunnen nemen van elkaar indien nodig (of gewoon voor de leut)

    Like

  3. Mirjam zegt:

    Gewoon koelvloeistof meenemen en blijven bijvullen. Je hebt nu al een half jaar met een dop met een gat gereden, het zal allemaal wel meevallen. En ja, tuurlijk naar een andere op zoek gaan, maar komt goed! Anyway, bonne vacances!

    Like

  4. Veel plezier gewenst!

    Huisvlijt

    Like

  5. Zwaar klote.. Als je in de buurt van katwijk woont kan je altijd langs komen en misschien kan ik je dan helpen! Koelvloeistof meenemen en onderweg goed bijhouden is mijn tip. En zorg dat als je de tijd hebt het gat zo snel mogelijk dicht 🙂

    Like

Reacties zijn gesloten.