Dáág hoge maandelijkse lasten, weer een hap eraf!

Het had wat voeten in aarde. Want… wat zou het worden??

(*knipplak uit dit bericht van 1 april*)

  • 100% sparen tegen een huidige rente van 5,1% waarbij 110% van het gespaard vermogen wordt uitgekeerd bij overlijden: maandpremie is €74,64                        
  • 100% sparen tegen een huidige rente van 5,1% waarbij 90% van het gespaard vermogen wordt uitgekeerd bij overlijden: maandpremie is €72,30
  • 100% sparen tegen een huidige rente van 5,1% waarbij 90% van het gespaard vermogen wordt uitgekeerd bij overlijden + een maximaal toegestane extra storting ad. €3934: maandpremie is 47,47

Ik koos voor de onderste optie. Een eenmalige inleg en 90% uitkering van de spaarpot in de tegenrekening bij overlijden.
In april koos ik daar dus voor…
En het werd mei…
Juni…
Juli…

Soms hoorde ik wat van mijn bankmevrouw, meestal omdat ik haar vroeg wat de status was. Dan kreeg ik een email waaruit bleek dat ze erachter waren gekomen (tja ik had dat zelf ook gewoon verteld…) dat ik een aflossing gedaan had op dit hypotheekdeel. Soms was het een vaag bericht over dat het inmiddels bij een bepaalde afdeling ging “die erover gaat”…

Een week of twee geleden kreeg ik zelfs een “nuttige” brief van de bank….

Maar dat ik nou het idee had dat het allemaal soepel en snel afgehandeld werd….

Nee….

Inmiddels is gisteren een bedrag geïncasseerd door de bank die bij de omzetting van de hypotheek hoort. Een bedrag van €2.130 euro. Ach… dat is bijna de €3.934 en de €3.5469 die ze eerder noemden, toch…? Tot op het laatste moment waren ze blijkbaar niet in staat om goed te berekenen wat er nou afgeschreven zou worden. En ook gaven ze geen duidelijkheid over wannéér het afgeschreven zou worden. Die laatste vragen zijn nu beantwoord. Gisteren dus.

Vanaf nu betaal ik per maand nog maar 43 euro aan inleg voor dit hypotheekdeel. Als het goed is, is de pot van iets meer dan €70.000 over een jaar of 23 gevuld… Rente op rente, immers…!

Hopla. Doel behaald. Vaste lasten verlaagd met meer dan 100 euro per maand. En ook betaal ik weer een paar euro per maand minder rente, omdat ik er meteen maar een aflossing overheen deed vanwege de lagere afschrijving.

Lekker bezig…

Tijd voor een taartje!!!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in hypotheek. Bookmark de permalink .

4 reacties op Dáág hoge maandelijkse lasten, weer een hap eraf!

  1. Nou, dat is een mooie klapper 😀 Goed bezig 🙂 En fijn dat dit nu eindelijk rond is.

    Like

  2. Spaarmoeder! zegt:

    Kijk dat gaat goed!!!!!

    Like

  3. Fijn zeg! Dat is inderdaad reden voor een taartje. Smul ze.

    Huisvlijt

    Like

  4. Pingback: Een bijstorting in de meegroeihypotheek | Mariimma

Wat vind jij daarvan?

