Dak gerepareerd. #LikeAGirl

Vertelde ik laatst niet, dat mijn dak lekte?

Ik zag het al helemaal voor me. Dat moest gerepareerd worden. Door reparatiemannen.
Dakdekkers over de vloer, koffie moeten zetten, koekjes uitdelen, wc-bril die omhoog staat, om de haverklap de keukenvloer moeten dweilen vanwege de inloop via de achterdeur met vieze schoenen…

Asfaltlucht, afdekplastic, binnenregendagen…

Tegenslagen, extra kosten…

Dus ik dacht… Waarom probeer ik het niet zelf??

Dus ik ging het dak op. Plat dak mensen, niet schrikken, ’t was niet gevaarlijk…

Dus ik dat dak op met een tube kit.
Wat half verteerde blaadjes verwijderd uit de afvoer naar de goot.
Langs wat naadjes wat kit gesmeerd. Met mijn vinger.

Het was ook eigenlijk geen kit. Het was één of andere vage lijm uit Frankrijk die ik kocht om mijn lamme buitenspiegel vast te lijmen. Lijm in een vervaarlijke verpakking die eruit zag alsof je, alleen al door er naar te kijken, voor eeuwig jezelf kon vastlijmen ermee. Maar die dus eigenlijk helemaal niet zo vervaarlijk en plakkerig was, aangezien alle voorwerpen die ik geprobeerd heb ermee te lijmen, na moedige vasthoudsessies plompverloren op de grond vielen zodra ik hoopvol losliet. Dat spul dus. Soort houtlijm maar ook hout kon je er niet mee lijmen…

Dat vage spul dus. Dat smeerde ik soort van lukraak over wat dakbedekkingsnaadjes.

Ik moest erg lachen om mezelf dat ik het überhaupt probeerde. Het dak was geeneens droog omdat er wat water op was blijven liggen. Dus dat ging hem echt niet worden…

Maar inmiddels zijn we een maand verder. En… de afgelopen dagen… heel wat regenbuien…

En?

Geen lekkages meer.

Dak gerepareerd. #LikeAGirl

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, genieten, huishouden, singlemum. Bookmark de permalink .

6 reacties op Dak gerepareerd. #LikeAGirl

  1. Goed bezig!! Ik heb wel eens een lekkage verholpen door een nieuwe pan te plaatsen, toen voelde ik me ook behoorlijk de klusser. Iets minder toen ik in een onmogelijke houding vier pannen omhoog probeerde te houden, terwijl ik bijna 3 meter boven de grond op een ladder lag, maar de kick erna: onbetaalbaar 😉

    Like

  2. Girlpowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!

    Like

  3. Spaarmoeder! zegt:

    Goed zeg! Fijn dat je het kon fixen met iets dat je al had of eigenlijk over had!

    Mocht het nu toch nog weer gaan lekken: bij de bouwmarkt hebben ze ook waterdichtmakende middelen om je lekkages te repareren als het nog nat is enz. Volgens mij heet het nog “waterdicht” ook!
    Maar met wat mazzel ben je er nu gewoon vanaf!

    Like

  4. Vandaag met mn schoonzus 4 rekken strak waterpas opgehangen met 24 gaten + schroeven in de muur. En een kamertje laminaat gelegd. Ipv fitness….

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    #LikeAGirl! :-))))))

    Like

  6. Jolanda zegt:

    Stoer!!!!

    Like

Reacties zijn gesloten.