Omzetting hypotheekvorm, eindelijk…!

Trouwe lezers van dit blog zullen wellicht weten, dat ik al sinds maart aan de slag ben met het omzetten van één van mijn twee hypotheken.
De aflossingsvrije hypotheek doe ik niets aan, behalve dan dat ik ook dit jaar ga proberen om maximaal af te lossen.
Dan heb ik de zogenaamde meegroeihypotheek. Dit was een hypotheekvorm waarin ik offensief belegde en daarnaast zat er ook een overlijdensrisicoverzekering in ter waarde van 200.000 euro. Als eerste sloopte ik deze verzekering er in zijn geheel uit, in de verwachting dat ik dan per maand minder zou moeten inleggen. Dat was tot mijn verbazing (maar ach, ik ben geen deskundige…) niet het geval.

Mijn bankmevrouw kon me ook niet uitleggen hoe dat zat (en dat is toch wel een beetje raar.. maar goed, ik kijk nergens meer van op…).

De laatste brief die ik kreeg, bevestigde bij mij wederom wat een log orgaan de bank eigenlijk is… Men zou het in behandeling nemen en “binnenkort” zou ik dus iets horen…

Tot mijn verrassing was dat sneller dan gedacht. Afgelopen zondag (blijkbaar een vaste thuiswerkdag van mijn bankmevrouw, aangezien ze dan regelmatig een emailtje verzendt…) ontving ik bericht.
Al binnen een paar dagen zou de bijstorting worden geïncasseerd, waarna ik vervolgens een veel lager maandbedrag zou gaan betalen (ook per incasso).

Ik kreeg onderstaande email doorgestuurd van mijn bankmevrouw. 

Goedemiddag bankmevrouw ***,

Bedankt, daar heb ik genoeg aan – we gaan de polis aanpassen. Eén punt nog: de bijstorting bedraagt € 3.341,60 en wordt naar verwachting over plus minus twee weken geïncasseerd van rekeningnummer 12345678910. Het saldo op dat rekeningnummer is op dit moment nog te laag. Wil je vragen of mevrouw Mmiirraah voor voldoende saldo wil zorgdragen?


Alvast bedankt & met vriendelijke groet,

Bankmeneer  ***

Het klopt inderdaad dat ik geen hoge saldi heb op mijn betaalrekeningen. De rente op mijn spaarrekening is niet zo hoog, maar goed, altijd nog beter dan op de lopende rekening waar de meneer die het mailtje stuurde, het over heeft. Dus room ik af.
Ik vroeg dus aan mijn bankmevrouw: kun je me vertellen wanneer (op welke datum) het geld erop moet staan? Of, beter nog, kan ik het niet zelf overmaken?

Maar nee. Ik denk te ingewikkeld. Dat kon ze niet zeggen en meneer x van de email ook niet blijkbaar… Volgens de bankmevrouw zou het komend weekend al kunnen. Dus inmiddels staat er sinds gisteren veel geld op mijn lopende rekening. €3.342 om precies te zijn. Ik ben benieuwd wanneer het eraf gaat, dus zal uit nieuwsgierigheid toch wat vaker dan normaal even inloggen via internet bankieren….

Plus minus twee weken. Zou dat komend weekend al zijn?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in hypotheek. Bookmark de permalink .

4 reacties op Omzetting hypotheekvorm, eindelijk…!

  1. Cleo zegt:

    In de mail is je achternaam blijven staan, waardoor je vrij makkelijk te googlen bent. Misschien niet de bedoeling? 🙂

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    stom! thanks, aangepast… 🙂

    Like

  3. Precies mijn ervaring met de bank (DE bank). Ze konden niet zeggen wanneer ze gingen afschrijven, en ook geen signaal vooraf sturen. Dus we hebben een aantal keer heen en weer lopen storten en bellen en mailen en storten en…
    Als je er een klacht over indient, krijgt je wel een bloemetje. Wat vind je daarvan als vergoeding voor de gemiste rente?

    Like

  4. mm-iirraah zegt:

    Dat vind ik wel het minste, eerlijk gezegd…. ben er inmiddels meer dan klaar mee…!

    Ik ga in september alvast voor 2015 vragen wat ik maximaal mag bijstorten zonder uit de bandbreedte te schieten. Dan hebben ze daar nog 4 maanden voor om het uit te zoeken en dan ook nog aan mij te vertellen…. pfff…

    Like

Reacties zijn gesloten.