Getting things done

Dat budgetteren gaat dus primaprima…
Maar…
Er zijn wat andere dingetjes….
Het moge duidelijk zijn dat ik iemand ben die deadlines nodig heeft. Zo niet, dan verval ik in aartslui gedrag. 
Ik bedoel dan ook echt aartslui.
Ik heb voor mezelf een baan gecreëerd waarin luiheid geen optie is. Deadlines, deadlines immers. Voor mij werkt dat prima. Ik vind het heel fijn als iets “af” is. Zeker als het nooit meer terugkomt. Omdat ik projectmatig werk en een gemiddeld project twee tot drie  maanden duurt, is dit dan ook de ideale baan voor mij. Zelfs de administratie kent deadlines: BTW aangifte immers. Nee dat heb ik piekfijn voor elkaar…!
Maar dan het huishouden. Dat is een heel ander verhaal… Ik heb al vaker geprobeerd om regelmaat te creëren en oh wat kan ik dan genieten van een opgeruimd huis. Voor zo lang als het duurt, dan… Want al snel stapelt het zich wederom op en is er weer chaos…
Tijd voor een deadline dus, en HOERA er dient zich er weer eentje aan: 
Over twee weken ga ik op vakantie en – inbrekers opgelet! – mijn huis wordt dan bewoond door kennissen van mijn buren. Zij huren het huis en natuurlijk kan ik het niet maken om ze in mijn dagelijks zooi te verwelkomen.
Dus een dikke week geleden maakte ik een mooi stappenplan met alle klusjes die écht écht nog moeten gebeuren voordat ik eruit en zij erin gaan.
Maar… tja.. .voetbal… werk… verjaardagen… lekker weer… en andere smoesjes… 
Ik deed natúúrlijk niets.
Nu, nu het alweer juli is begin ik hem toch wel een beetje te knijpen. Gisteren (al) rondde ik voor mijn werk twee grote projecten af. Een unicum: niet, zoals tot nu toe ieder jaar, op de laatste avond voordat ik vertrek…
Dus vandaag blijft Mmiirraah thuis op een werkdag. Genoeg werkdingen te doen hoor, want na de vakantie wordt het druk op het werk en de voorbereidingen moeten nog vóór de vakantie af zijn. En de BTW aangifte natuurlijjk… 
Toch.. kan ik tussendoor mooi die klusjes doen die in mijn schema staan…!
Hoogste tijd, hoogste tijd!!
Tja de data zijn alweer opgeschoven….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, huishouden. Bookmark de permalink .

7 reacties op Getting things done

  1. Daantje zegt:

    Herkenbaar! Het huishouden is ook niet bepaald mijn hobby. Ondanks dat ik thuisblijfmoeder ben kan ik gewoon geen motivatie vinden om op te ruimen soms…

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Juist als ik de hele dag thuis ben en de mini is er ook, kom ik er vaak niet aan toe. Stofzuigen is een ramp met een klein meisje dat juist op dát moment besluit om haar hele voorraad speelgoed op de grond te mikken 😉 !

    Like

  3. Ben ik blij dat mijn beddengoed in de wasmachine kan! Vroeger niet, maar nu ik een grotere wasmachine heb en wollen dekbedden wel.

    Als je een full time baan hebt en genietkind hebt is het logisch dat er klussen blijven liggen.

    Like

  4. Wat een heerlijke stok achter de deur.
    Meneer kwam laatst met het wilde plan om te verhuizen en mijn werklaptop was naar de computerdokter, dus in een paar dagen ruimde ik lekker wat op.
    Gelukkig gaat de verhuizing niet door, andere huis voldeed niet aan mijn wensen.
    En het opruimen gaat weer langzamer.

    Succes en even doorstomen. Je wilt niet weten wat JIJ in 1 dag kunt doen.
    En geniet van je vakantie.

    Like

  5. Jolanda zegt:

    Dezelfde blogtitel, dat triggerde me natuurlijk 😉
    Wat bij mij het beste werkt is meteen beginnen op de ochtend. Niet eerst nog even iets leuks doen (blogjes lezen, haakwerkje pakken) maar meteen aan de bak. Maar nu heb ik wel makkelijk praten zonder fulltime baan en grotere kinderen. Oh, en dan kan ik nog genoeg excuses verzinnen hoor 😉 Wel handig zo'n stappenplan, alleen wordt ik daar al snel zenuwachtig van. Het staat er zo zwart op wit he, al die dingen die je nog niet gedaan hebt. Maar goed, je kunt het! Go for it!!

    Like

  6. mm-iirraah zegt:

    Hahaha ja een blogtitel met een knipoog naar die van jou, inderdaad… voor de echte kenners!

    Like

  7. Dertiger zegt:

    dingen gedaan krijgen is hier ook altijd een probleem. als gastouder moet mn huis altijd wel netjes en schoon zijn voor de kids.. beneden lukt dus wel een beetje, is ook makkelijker om bij te houden als de kids er zijn of savonds tijdens tv kijken, maar boven.. of idd die extra klussen.. een ramp.. 😦 een deadline werkt goed idd.. hier is dat voor beneden mn werk :p goede stok achter de deur. mooie lijst! hoop dat er veel van gaat lukken (maar leg de lat ook niet te hoog hoor 😉 )

    Like

Reacties zijn gesloten.