Bestelling niet correct en nog duurder ook??

Een maandje geleden bestelde ik, in het kader van het oppimpen van Sunny, twee stoelhoezen voor de voorste twee stoelen. Ze zouden op maat gemaakt worden. Ik ging naar het bedrijf toe, toch dik een uur rijden, om de maten op te laten nemen en ook om een stof uit te kiezen.

Het werd een turquoise stof die via één of ander ingewikkeld bewerkingsproces vuilafstotend is gemaakt. Ik kreeg ter plekke een demonstratie met koffie en was meteen om.

Thuis aangekomen maakt ik nog een paar extra afspraken: ik wilde zakken op de rug van de bijrijdersstoel en ook eentje in de rug van de chauffeursstoel. Cargozakken moesten het zijn: van die zakken die uitsteken, zoals je ze ook wel op van die buitensportbroeken ziet. Ik vroeg of het mogelijk was om de zakken af te biezen met knalrood.

Alles was mogelijk, werd gezegd, en de offerte werd aangepast. Het zou twee weken duren en dan zouden de hoezen klaar zijn.

De twee weken werden een maand en natuurlijk was ik ongeduldig.
Een paar dagen geleden kreeg ik een berichtje: ze waren af! Na betaling zouden ze me toegezonden worden.
Ik kon niet wachten om een paar foto’s te zien….

maar wat ik zag…

viel me toch wel een beetje tegen.

Geen rode biezen, geen cargozakken. Nee niet zoals ik verwachtte en ook niet zoals we afgesproken hadden.

Een dialoog via email volgde… Oh ja die biezen… maar… hee er waren toch rode drukkers op de zakken en er was gewerkt met een rode draad. Dat ik daar niks van zag? Oh nou zij zag het wèl. En ja die cargozakken, een beetje vergeten door te geven aan de naaister. Uiteindelijk toch besproken en de naaister had het afgeraden dus ze hadden samen besloten het toch maar anders te doen. Ja inderdaad had ze dat beter met mij kunnen overleggen ja…
Oh ja trouwens… foutje in de offerte. Ze was even vergeten de kosten van de stof erbij te tellen. Dus het wordt 150 euro duurder…

Ik viel van mijn stoel van verbazing. Dit is zo toch geen zakendoen???!

Na gevloekt en gemopperd te hebben en vervolgens afgekoeld te zijn, stuurde ik een mailtje. Ik was zeer verbaasd over de gang van zaken, aangezien ze me iets wilde leveren dat niet voldeed aan mijn verwachtingen en de afspraken die we samen gemaakt hadden. En dat ze daar dan ook nog meer geld voor wilde hebben dan afgesproken ook…!

En nu? Afwachten… Zij hebben nu twee stoelhoezen die ze waarschijnlijk aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Dus kom maar op met je aanbieding! En ja, graag een gereduceerde prijs!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld, SunnyBus. Bookmark de permalink .

5 reacties op Bestelling niet correct en nog duurder ook??

  1. Realmam zegt:

    Nou ja zeg, ze zouden je geld toe moeten geven. Wel balen dat je er zolang op moest wachten en dat dan alles mis lijkt te gaan. Wellicht komen ze nog met een goede oplossing!

    Like

  2. Bezopen die klantvriendelijke klantgerichtheid van tegenwoordig! Tssss… Ben benieuwd of je een leuke aanbieding krijgt, maar ja, de stoelhoezen die je graag wilde hebben, krijg je er niet mee. Ben benieuwd!

    Like

  3. Hoi Mira,

    wat een interessante post! Ik lees altijd graag ervaringen met winkels e.d. Zou ik je post als gastartikel met een link naar je blog op mijn review blog mogen zetten??? Dat vind je op http://www.revieweerst.nl. Ik verzamel daar reviews en klantenervaringen.

    Als het mag, zou ik dan ook de naam van het bedrijf er bij mogen zetten?

    groetjes,
    Nicole

    Huisvlijt

    Like

  4. Kniepertie zegt:

    ???

    'k vin dat je je zeer coulant opstelt 😉

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    Hoi Nicole,

    nou…. ik wacht nog af op een reactie van het bedrijf…

    Like

Reacties zijn gesloten.