Een fiets een fiets, eentje maar!

Al drie keer kocht ik een nieuwe fiets, de afgelopen twee weken. Of bijna, in ieder geval…

De eerste keer dat ik er ééntje kocht was het een opwelling. Voor de zoveelste keer zakte de mini met kinderstoeltje en al op mijn achterband. Dat is zwaar trappen. En nee, zij is geen zwaargewicht. De fiets is gewoon eigenlijk niet geschikt voor een kinderstoeltje. Geen bagagedrager, om maar iets te noemen…

Geen bagagedrager betekent dus ook: geen fietstassen. En… tja… er past ook al geen mandje op het stuur.
Zeker niet de ideale fiets voor een moeder van een klein meisje die eigenlijk binnen de stad alleen nog maar de fiets wil gebruiken. Om boodschappen te doen bijvoorbeeld. En om naar het werk te fietsen. Daarvoor is deze fiets met slechts drie versnellingen verre van ideaal..

Ook wanneer we met Sunny weg gaan, is de fiets een beetje onhandig. We gaan immers naar bergachtig terrein. Dan kom je niet ver met een extra rem in de vorm van kind-met-stoeltje-op-de-achterband en slechts drie versnellingen.

Ik ging dus naar de fietsenwinkel en liet me adviseren.

Nu zou je verwachten: in een fietsenwinkel kun je een fiets kopen… Maar nee… Alle fietsen die ik zag zitten moesten besteld worden en konden ergens in juli (wanneer ik op vakantie ben…) geleverd worden.

Nou denk je misschien: waarom geen tweedehandsje? Heb het overlegd met mijn accountant en een nieuwe fiets levert bij aanschaf via de zaak toch wel wat voordeeltjes op. Dus… nieuw it is…

Anderhalf uur later ging ik dus terug naar huis. Zonder nieuwe fiets. Wel was het kinderstoeltje wederom opnieuw bevestigd en tot nu toe lijkt dat één probleem te hebben opgelost.

Maar inmiddels had het idee van die nieuwe fiets zich in mijn hoofd geprent… En tja… als dat er eenmaal in zit… Dus ja, ook ná de altijd-verstandige bedenktijd die je gewoon eigenlijk altijd wil nemen als je iets wil kopen, wil ik nog steeds een nieuwe fiets.

Poging twee: via internet. Leuke fiets uitgezocht, extra slotje erbij… Drie dagen lang verheugde ik me erop: zaterdag komt ‘ie!
Maar nee, zaterdag kwam niets… Op vrijdag kreeg ik een emailtje: de fiets was niet op voorraad en kon geleverd worden in… juli…!

Tsssk….!!!

Opnieuw een fiets besteld. Deze zou echt op voorraad zijn….

Krijg ik gewoon wéér een bericht dat de fiets besteld moet worden bij de fabrikant met alle wachttijden van dien…

Morrend stapte ik vanmorgen op mijn fiets. Me steeds meer ergerend aan alles wat er mis mee is.. Vandaag doe ik nog één poging en anders….???

Tja dat weet ik nog niet precies…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, milieuvriendelijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een fiets een fiets, eentje maar!

  1. Pauline zegt:

    Anders toch maar een tweedehands? Heffen de lagere prijs daarvan en het mislopen van het belastingvoordeel elkaar niet op?

    Like

  2. Mammalien zegt:

    Hoe irritant!

    Ik koop alles via internet, dus ook m;n fiets. Maar ben daar wel wat de mist mee ingegaan. Ten eerste was het een beetje een oplichter toen er een klein serivce vraagje van onze kant kwam, maar vooral had ik beter eerst even kunnen proefrijden in plaats van een goede prijs en leuk kleurtje uit te zoeken. Hij fiets gewoon niet helemaal zoals ik wil. Hm.

    Like

  3. Mammalien zegt:

    Overigens ook een aantal hele goede nieuwe kinderfietsen gekocht via internet. En laatst een tweedehands via mp in de wijk hier. Ook fijn.

    Like

  4. grandma zegt:

    Lekker tweedehands bij jou uit de buurt misschien ? Kun je het stalen ros ook nog ter plekke uitproberen

    Like

Reacties zijn gesloten.