Avondwandelingetje na peuterbedtijd?

Had ik al verteld dat ik niet naar Schotland ga, deze zomer? 
Ik ga toch maar naar Frankrijk, la douce France…. minder kans op regen en meer vrienden en bekenden die ik een dag of twee of vier kan opzoeken…
Op vakantie met Zonnekind is toch soort van in je eentje. Geen ramp natuurlijk maar af en toe een volwassene om ’s avonds een wijntje mee te doen zou wel heel fijn zijn…. Aangezien het gros van mijn vrienden en bekenden ook dit jaar weer naar Frankrijk gaat om daar aan de rotsen te hangen, heb ik besloten om zonder een echt vastomlijnd plan ook Frankrijk te bezoeken. Alle communicatiemogelijkheden die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben, kan er dan voor zorgen dat ik vrij snel vrienden kan localiseren en ze kan opzoeken.
Klimmers maken vaak niet echt vastomlijnde plannen. Om te kunnen klimmen ben je immers afhankelijk van het weer. Zijn de voorspellingen in het Westen van Frankrijk slecht? Dan wijk je uit naar het Oosten. Of je rijdt toch maar naar Italië of Oostenrijk.
Ik doe dat zo eigenlijk ook al een hele tijd. Het is niet vaak nodig om te verkassen vanwege slecht weer: in de zomer is de kans op regen in het Zuiden van Frankrijk minimaal Maar… het kán wel…
Ik ga ook lekker camperen: rondtrekken, gebieden van Frankrijk bezoeken waar geen supermooie rots in de buurt ligt. Gewoon mooie dorpjes, stadjes en natuurgebieden bezoeken. 
Pinterest is erg enthousiasmerend als het gaat om het maken van vakantieplannen. Er komen de mooiste foto’s voorbij. zo heb je in no time een bucketlist waar je “u” tegen zegt…
 | ? |  Château de Belcastel - Lot, Pyrenees, France  | by ©...Eze in the French RivieraBlois, France
Om optimaal te kunnen genieten ga ik nog een leuk uitdaginkje aan…ik wil namelijk mijn avondwandelingetjes van vroeger, voordat Mini er was, terug…. lastig als je meisje om zeven uur naar bed gaat en je geen oppas bij de hand hebt…. maar… niets is onmogelijk…
Uitdaging voor alleenstaande mam:  avondwandelingetje met slapende peuter…
Dus komend weekend wordt de eerste test gedaan:  bedje opmaken in de bolderkar. Als ze eenmaal slaapt dan zou ik het kunnen proberen:  slapend meisje overhevelen en een blokje om….
Ik ben benieuwd!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in roadtrip, vakantie. Bookmark de permalink .

6 reacties op Avondwandelingetje na peuterbedtijd?

  1. Daantje zegt:

    Dat is een leuk doel om naartoe te werken 🙂

    Like

  2. Mammalien zegt:

    Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik compleet gestopt ben met sporten vanwege de kinderen: bedtijd, gedoe met oppas (en dan heb ik nog een man he!) en tegenstribbelende kindertjes bij fietstochtjes of wandelingen. Gewoon niet handig. (En een goed excuus als je zelf ook liever lui op de bank hangt. Kreun…)

    Foto's zien er super uit. Voorpret!

    Like

  3. izerina zegt:

    Succes met je wandeling!

    Like

  4. mm-iirraah zegt:

    Met kinderen heb je inderdaad altijd een smoesje bij de hand! 🙂
    Ik sport ook veel minder. Maar omdat mijn sociaal leven ook een groot deel aan het sporten vast zit en het op de bank hangen altijd alleen doe, blijf ik het doen. Al was het maar om een gesprek van volwassenen onder elkaar te kunnen voeren…
    (elk nadeel heb zijn voordeel hè?)

    Like

  5. Het ziet er veelbelovend uit met die foto's! Frankrijk is qua weer inderdaad beter dan Schotland denk ik.

    Huisvlijt

    Like

  6. Dertiger zegt:

    oh gaaf! mooie plaatjes!! en idd leuke uitdaging 😉 dochter moet naar school en weigert uberhaupt om ergens anders te slapen.. ze is sowieso al een moeilijke en korte slaper.. dus daar begin ik niet aan 😉 mmar met onze bijna peuter zou t prima kunnen! gisterochtend was hij moe van laat opblijven vrijdag (uit eten met schoonouders) maar wel vroeg wakker. wij gingen toen dochter naar scuoting was om 9u naar de bouwmarkt.. bewust al buggy mee ipv zelf laten lopen (meer drambuien/huilbuien als hij moe is.. logisch) en daar ging hij zonder enig commentaar in, zelfs blij.. tittuh! (zitten) en binnen 10 minuten sliep hij terwijl wij behang aan t uitzoeken waren.. je zou m bijna vergeten omdat hij zo stil is.. ik hield dus angstvallig de buggy vast bang om hem echt te vergeten haha. zo savonds met hem wandelen zou ook prima gaan denk ik. dus erg afhankelijk van je kind.. hoe makkelijk het weer slaapt.. of evt eerder wandelen ? en lekker in slaap laten vallen juist in de bolderkar ?? (of een drager of doek kopen(huren) en lekker op je rug ???)

    Like

Reacties zijn gesloten.