autoloos leven, deel twee

101 doelen:

Doel 39. Vier keer een week lang lang alleen te voet en fiets verplaatsen. (4/4).
Doel 42. Dertig keer naar mijn werk fietsen. (30/30).

En dan… tadadaa, lieve kijkbuiskinderen, een nieuw verhaal uit mijn autoloos bestaan…

Het Fietsavontuur en hoe chaos je een uur van je leven kost…

Ik ben dus vrij chaotisch.
Soms is dit, “vrij chaotisch”, een prima beschrijving van mij.
Soms is het een understatement.
Zoals vandaag…

Net zoals op eerdere dagen, fietste ik naar mijn werk, waarmee ik in één klap doel 39 en doel 42 van de 101 behaalde.
Tot zover geen probleem. Het regende en ik was dubbeltrots op mezelf. De poncho die ik vorige week kocht, werd gebruikt.
Maar toen…

Bij kantoor aangekomen…

Oeps. Sleutel vergeten. En ja, die zit niet aan mijn “gewone” sleutelbos, die ik graag zo klein mogelijk houd en alleen plaats biedt aan huissleutel, fietssleutel, sleutel van het hek en sleutel van de Sunnybus.

Mezelf binnensmonds uitfoeterend ging ik weer op huis aan. Half uur fietsen. Door de regen. Waterplassen. Overal vals plat en ook nog eens een brug over het spoor èn het water over (lees: omhoog fietsen, (te) hard naar beneden en vervolgens weer omhoog…).

Twijfelend: zal ik straks echt nòg een keer…. met de fiets…? Na een half uur heen en een half uur terug fietsen nogmaals… Wéér die fietstocht maken?

Ja. Ik deed het. Ik liet pakte wederom de fiets.
Het was inmiddels droog. Eén minuut. En toen begon het weer…

Wat deed jij vanmorgen? Ik fietste anderhalf uur door de regen…… …. … . . . . … .. . . . . . . . .

Ik moet niet zeuren. Ik ben gezond van lijf en leden en ik kán fietsen. Daar moet ik blij mee zijn.

Tot zover mijn poging tot omdenken. Want ja ik was pis sjaggerijnig. Boos op mezelf.

En dat het besluit om toch weer met de fiets te gaan, vooral gemaakt werd omdat ik geen zin had om de potjes verf en andere pimp-rommel op te ruimen, zeg ik lekker tegen niemand…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, consuminderen, energiezuinig, milieuvriendelijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op autoloos leven, deel twee

  1. haha petje af! En het went hoor, sinds wij de auto de deur uit hebben gedaan doen we ook het meeste met de fiets of lopend. Zo heeft mijn man laatst een heel bed opgehaald per fiets, wat extra touwtjes mee en het kan allemaal.

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    …. daar zou ik wel een foto van willen zien…! 🙂

    Like

  3. Aaah, balen!!! Ik zou dan ook m'n best doen om hard om te denken, waarschijnlijk met hetzelfde magere resultaat als jij 😉 Maar ach, het is weer achter de rug, je leeft nog en volgende keer gebeurt dit je hopelijk niet weer!

    Like

  4. Dat is een goede work-out geweest vandaag. Niks saaie fitness zaal, fietsen.

    Like

  5. Je hebt je beweging in elk geval wel gehad vandaag 🙂

    Like

  6. Amandjuh88 zegt:

    Die sleutel zul je niet snel weer vergeten

    Like

Reacties zijn gesloten.