hypotheekaflossing…

… is het te zien…?

Amper, hé?
Eigenlijk zegt dat al genoeg… Een aflossing van €1.500 die nauwelijks zichtbaar is in de grafiek… Het is immers maar vijf duizendste van de totale hypotheekschuld…

Maar toch. Ik loste het af. En heb weer iets minder schuld. Bovendien snoepte ik weer wat van mijn aflosdoel voor dit jaar af en lig ik nog steeds prima op schema om dat bedrag te halen…

De rest van het geld dat ik de afgelopen maand ontving: de teruggaaf van de belasting en de verkoop van mijn auto, heb ik toegevoegd aan mij spaarrekeningen. Ik vulde mijn buffer tot op de rand (en net iets erover…) aan en ook het potje voor de vakantie en kleine onverwachte uitgaven is behoorlijk aangevuld… (scroll hier naar beneden voor mijn spaardoelen)

* schouderklopje aan zichzelf geeft *

Het gaat wel weer veel over geld op dit blog, de laatste tijd.
Maar… ik ben niet vergeten waaróm ik veel met geld bezig ben… Leuke dingen doen. Minder werken. Meer erop uit. En nu mijn leukedingendoenpotje weer gezellig aangevuld is….

Morgen ben ik vrij (want ik moest vandaag, wat eigenlijk mijn vaste vrije dag is, werken…) en ja, we gaan er maar weer eens op uit met de Sunnybus, dit weekend…!

Ik heb een leuke camping gezien, eigenlijk vlakbij. Een kleintje, maar wel met een speeltuintje en een openbare barbecue… die gaan we maar een checken, komend weekend. De voorspellingen zijn immers goed: zonnig en warm.

Hoera wat is het leven leuk!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld, hypotheek. Bookmark de permalink .

7 reacties op hypotheekaflossing…

  1. Dat schouderklopje aan jezelf heb je wel verdient, lijkt me. Goed bezig!
    En een speeltuintje, de zon en een bbq: meer heb je niet nodig voor een geslaagd weekend met je kleintje.

    Like

  2. Goed bezig!
    Zo leuk om steeds te lezen. Mijn man heeft ook een “Sunny” op het oog, wie weet….

    Like

  3. Knap hoor en je krijgt er zoveel moois voor terug!

    Like

  4. Heel goed gedaan! Heerlijk dat je huis weer een stukje meer van jezelf geworden is en dat je leuke-dingen-doen-potjes goed gevuld zijn.
    Het leven bestaat uit meer dan alleen maar werken: vergeet vooral niet te genieten van kleine en grotere dingen.

    Like

  5. Daantje zegt:

    Een aflossing van 1.500 zou in ons geval toch weer €5 aan rente per maand schelen…. Die kan dan weer in het potje om te sparen voor een nieuwe extra aflossing!! 🙂

    Like

  6. Goed gedaan!! Het scheelt allemaal toch weer. En op de grote hap lijkt het misschien wat tegen te vallen, maar die wordt zo wel steeds kleiner, waardoor het effect steeds groter wordt 😀

    Like

  7. Op de grafiek zie je het dan wel niet, maar ik lees in je post dat het veel vreugde oplevert! Goed gedaan dus.

    Vlijtig Liesje

    Like

Reacties zijn gesloten.