Zakenvrouw zonder auto…

Gisteren zonder eigen auto naar een zakelijke afspraak.

Dat was ingewikkelder dan ik vantevoren dacht…

Immers… dat hippe zakelijke net niet te korte maar toch wel erge korte jurkje… dat kruipt omhoog op de fiets… Toen ik nog student was trok ik het dan gewoon zo’n beetje naar beneden en bedacht ik me dat mensen geluk hadden dat ze mijn mooie benen mochten zien. Maar nu ik de 40 gepasseerd ben… ondanks dat mijn benen nog even mooi zijn…

hmmm…

Kijk dat zou dus al meteen een aanleiding voor mij zijn geweest om in de auto te stappen…

Mijn nieuwe oplossing: een langere rok over het jurkje aan. Jasje erover zodat niemand de rare combi ziet en karren. En dan vanmiddag maar zien hoe warm het wordt met dat jasje erbij aan…

Oh ja. Zonnebril op. Met al die pollen en hooikoorts geen overbodige luxe… Waar ligt mijn zonnebril. Nee niet meer gewoon ergens in de auto nee…

Al met al duurt de voorbereiding toch wel wat langer op deze manier…

Ik moest ook nog weer even, na de mini afgezet te hebben, terug naar huis. Tomtom vergeten.Draadje mee voor als ‘ie bijna leeg is.

Maar goed. Op naar kantoor: de afspraak is pas ’s middags…. In Utrecht. Niet in de buurt van het station. Greenwhee1s reserveren dus maar… Hm alle auto’s in de buurt bezet…. had ik eerder over moeten nadenken… Uiteindelijk een auto gevonden op een locatie 10 minuten van kantoor af. Helaas niet 10 minuten richting huis, want dan had ik einde middag gewoon door kunnen rijden. Dat kan nu ook, alleen wordt de fietsrit naar huis geen 20 minuten maar een half uur. Ach. Tis mooi weer…

Om half 11 belt de klant. Of ik niet naar Rotterdam kan komen? Nou… ik heb dus die auto gereserveerd en dan zou ik de reservering wel moeten aanpassen… De rit duurt immers wel een stukje langer dan.. (en als ik pech heb zit in de avondspits en daar heb ik natuurlijk helemáál geen zin in..). Afgesproken langs de snelweg in Gorinchem.

Om 12 uur trappen af richting fiets om naar de Greenwhee1s auto te fietsen. Rare klerencombinatie weer aangetrokken natuurlijk… Even checken of ik alles heb: handtas met TomTom etc. Zakentas met rapporten schrijfblok USB stick… Hm… pasje voor het openen van de auto vergeten… Terug naar boven, trappen op, pasje pakken, trappen af.

Het is wel warm. Toch maar even stoppen bij de super om deo te kopen…

Greenwheelsauto open, extra rok uit trekken in de auto (in rare bochten wringen), vertrekken.

Na een half uur geeft de Tomtom aan dat ie bijna leeg is. Maar ik ben niet voor één gat te vangen: ik had het snoertje al meegenomen….. maaar…… dus niet de adaptor voor in de sigaretteningang…. Tomtom uit, pas bij de afslag weer aan, heelhuids en op tijd aangekomen… Nog even deo want er zit geen airco in het rode autootje….

En dan weer terug naar de opstelplaats voor de auto. Rok weer aan over jurkje. Hee jurkje kan wel uit, ik heb een hempje aan dat best gezien mag worden, ik hoef nu geen nette zakenmevrouw meer te zijn… Hakken uit en op blote voeten de fiets op…

Even zoeken hoe je ook alweer de auto moet afsluiten…. Portemonnee met pasje tegen een plaatje aanhouden… hm… ik hoor geen klik… zit t pasje er wel in eigenlijk…? Nee dus, pasje zit los in de tas. Hopla op slot….

Op weg naar huis wil ik nog even langs de bank om die stapel vijftigjes waarmee ik al een paar dagen rond loop (je weet wel, voor de verkoop van mijn auto…) te storten. Volgens de bankmeneer kan dat via een speciale betaalautomaat, met mijn bankpasje.
Dus even bankpasje pakken… WAAR IS MIJN PORTEMONNEE??? Tas ondersteboven…geen portemonnee… Die ik vandaag toch wel echt gehad heb… toch…??

gaat er opeens een lichtje aan… ik had hem nog bij de rode auto…

Nee toch zeker…

Snel terugfietsen naar de rode tomaatauto. En warempel…

Opgelucht voor een tweede keer naar de bank. Geld gestort. Verder naar huis.

Conclusie: 
Het kan best. Echter: de stand tot nu toe is 1-0 voor de chaoot in mij. De volgende keer gewoon wat beter voorbereiden….

De uitdaging zal vooral blijven hoe ik okselfris bij de klant kom. Want een auto zonder airco is natuurlijk geen pretje als je zakelijke outfits aan hebt…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, energiezuinig, geld. Bookmark de permalink .

6 reacties op Zakenvrouw zonder auto…

  1. grandma zegt:

    Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    Like

  2. grandma zegt:

    Even een nieuwe reactie, ik heb ruzie met mijn toetsenbord.

    hihi ik had je graag willen volgen gedurende die dag :). Kostelijk hoe je het verteld. Het zal flink wennen zijn zonder auto, maar het komt goed, je bent niet voor een gat te vangen merk ik. Knap hoe je het gered hebt.
    Je hebt trouwens van die oksel-fris- doekjes , misschien een idee?

    Like

  3. Mammalien zegt:

    Ik weet weer waarom ik mijn auto nog láng niet wegdoe! Poe. Dapper ben je wel 🙂

    Like

  4. mm-iirraah zegt:

    Hahah ik hoop binnenkort betere ervaringen te kunnen delen met je.

    Wat positief was? Ik leerde een hele wijk kennen waar ik nog nooit geweest was. Ik was me veel meer bewust van het lekker weer. En ik verbaasde mezelf door ondanks alle beslommeringen, gewoon vrolijk te blijven.. 🙂

    Like

  5. Ik heb daarom al mijn zakelijke outfits als broek+bloesje+jasje. Bij warm weer kan bloesje een hempje worden. Meeste zijn ook rekbaar, dus fietsen gaat prima zo. En voor lange fietstochten (>15 km) heb ik oud hempje aan, doekje erover in de wc, nieuw hempje aan bij klant.

    Like

  6. mm-iirraah zegt:

    Tja die echte pakken… ben ik een beetje ontgroeid. Ik zwoor er jarenlang bij maar heb nu echt veel liever een jurkje of rok aan…
    Extra kleding meenemen is wel wecht een goed idee! En een grotere handtas dus…

    Like

Wat vind jij daarvan?

