Tuin

Dat ik een haatliefde relatie heb met mijn tuin, is geen geheim. Het is gewoon veel werk. Vroegah, toen ik nog geen kind had, was het nog wel te doen. Iedere ochtend even tien minuten onkruid wieden en andere tem-werkzaamheden. En dan in het weekend een uurtje of zo. 
Maar tegenwoordig komt het er niet meer van in die ochtenden. Dan moet ik tegen heug en meug in het weekend zwaar aan de slag met het chronisch achterstallige onderhoud…
Dat deed ik dus, de afgelopen drie dagen. 
 
En ja, gisteren aan het einde van de dag… toen kon ik er weer van genieten… 
Plaatsje achter het huis met bankje en – nog net te zien – het hek naar de buren die recht van overpad hebben.

Andere kant van het plaatsje meteen achter mijn huis. Varen uit de afvoerput.
 
Nee hoor die buitenhaard kan niet verroesten…

En nu zonder de camera te bewegen…
Doorkijkje jaar het tweede terras, de pergola.
Daar is ergens nog een zandbak…

 

Tuinkamer, overdekt terras methangmat. Meest favoriete plek…
En vanaf de andere kant….. slechts één raam kijkt uit op dit terras.
Hier zijn we ergens halverwege de achtertuin.

Paadje naar het achterste veldje met in onbruik geraakte kas. De poes laat even de rest zien…

 

Het kasje met heel veel rommel en onkruid tussen de bestrating. Poes loopt ook over bestrating die ik heb laten overwoekeren. Daar maai ik gewoon overheen…
 

… als je niet goed kijkt zie je er niets van… rommelhoekje met onkruid.

….binnen vijf minuten weer een emmer vol…tussen de bestrating… Rotwerk!


Achterste veldje met poes, boom en miniwipwap. En de schommel van de buren.
Bloeiende heerlijk ruikende jasmijn…
Borage, dropplant, vingerhoedskruid.

Het gras is niet zo groen als dat het lijkt… is dat niet altijd zo…?
Helemaal aan de achterkant van de tuin. Vlier, braam en rotzooi…

De achtertuin is 60 meter diep en vijf meter breed.

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, wonen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Tuin

  1. Altijd fijn om in iemands tuin te mogen binnenkijken. Wel best wel een grote tuin heb jij hé? En ik zie een hangmat, die heb ik ook sinds kort, zalig!

    Like

  2. Suus zegt:

    Wauw wat een mooie grote tuin heb je heerlijk!

    Like

Reacties zijn gesloten.