Dáág auto!

Ik onderhandelde behoorlijk, de afgelopen weken. Veel bedrijven kwamen op mijn M.arktp1aats advertentie af. na een bod kwamen ze langs, ontdekten kleine gebreken en lieten de prijs met eenvijfde zakken. Nu wil ik vanwege een krasje of drie, best wat zakken in mijn prijs, maar de auto is echt niet opeens zo veel minder waard. Dus zonder zaken te doen, ging men weer huiswaarts.

Sinds een week had ik opnieuw een bieder: weer een beetje hoger dan de andere biedingen. Wederom stuurde ik close up foto’s op van de krassen.

  
Oké, iets meer dan een krasje of drie… maar ook weer niet dat dat dan meteen €1.000 kost…..
Wederom had ik met een bedrijf te maken. Ik stuurde nog een paar foto’s op. Ja, inderdaad splinternieuwe banden ja.. Twee sets: voor zomer en winter, zo goed als nieuw. En ja distributieriem vorig jaar vervangen. Enzovoorts enzovoorts.
Nou, oké, ze gingen akkoord. 
(en ik wilde best een paar honderd euro inleveren als ze moeilijk deden over de krassen, maar dat heb ik maar niet gezegd…)
Ze deden er 150 euro bij als ik de auto zelf kwam brengen. Naar Zeeland. Maar wel bijna in Brabant, hoor… En ze zouden me naar het station brengen…
Hm… Da’s best een reis vanaf het Oosten van het land… en dan met de trein terug met een klein meisje dat nog niet zo lang zindelijk is… maar wel dol op treinen…
Dus ja, ik deed het…
We vertrokken om middagdutjes-tijd en na tien minuutjes gingen de luikjes naast me dicht. Genietkind sliep tot ik de afslag naar het garagebedrijf nam. De auto werd aan een grondige inspectie onderworpen en er werd een proefritje mee gemaakt. In de tussentijd bezochten we de wc en werd er koffie, sap en snoep uitgedeeld. 
De koop was snel gesloten. Er werd niet onderhandeld.
Met een dikke envelop met meer dan 5.000 euro erin, gingen we op pad. Met het autostoeltje en de tas met boekjes, eten en reservekleding in de bolderkar. Eén keer overstappen. De reis duurde bijna twee uur, waarvan het overgrote deel in een erg volle trein. Dat betekende: mini op schoot. Maar ach wat bleef het leuk en gezellig. Na iedere stop kwamen er nieuwe mensen en deze werden meteen becommentarieerd. De meneer had een baard en de oma had een bril. Zo ging de tijd vanzelf om. Bij het voorlezen van de boekjes genoot de halve coupé mee. 
Dus. Taxi naar huis. Van half 1 tot 6 onderweg geweest. Een auto minder en hopla een hoop geld erbij! Vandaag maar even naar de bank voor een storting…
En ja, ik had vantevoren al een beetje spijt van deze verkoop en ik weet zeker dat ik ervan ga balen… De Sunnybus is nu eenmaal veel minder geschikt voor huis-en-tuin gebruik van de auto. En soms regent het. En dan moet ik dus toch gaan fietsen.
Niks mis mee, niet aanstellen: beter voor de gezondheid, het milieu en de portemonnee!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in geld. Bookmark de permalink .

8 reacties op Dáág auto!

  1. Wauw, dat vind ik echt moedig van jou, je auto verkopen. Ik wou dat ik ook zoveel karakter had.

    Like

  2. En zo is het maar net; lekker op de fiets… 😉 En die centjes heb je toch maar mooi weer in de knip!

    Like

  3. MacMama zegt:

    Wow, goed gedaan hoor!

    Like

  4. Goed 9, maar best een ommezwaai. Ik heb een goede regenjas met veel benruimte voor wanneer het regent. Komt van de fietsenmaker. De wind is hier tegen de zee aan een ander verhaal, die vind ik erger dan de wind. Boodschappentassen aan het stuur, daar kom je een eind mee plus fietstassen aan de bagaedrager. Wedden dat je in een keer voor vier dagen boodschappen kunt halen?
    Voordeel, jouw gewicht blijft op peil.

    Like

  5. Mammalien zegt:

    Stoer hoor! Het went vast snel.

    Like

  6. Hoed gedaan hoor!
    En wat klinkt die treinreis als een groot avontuur voor je kleine meid: die zal dubbel en dwars genoten hebben.
    Super 🙂

    Like

  7. Fijn dat het gelukt is. En fietsen is ook veel gezonder! Als je de optie van een auto niet hebt, is het bovendien makkelijker om de fiets te pakken.

    Huisvlijt

    Like

  8. Zo heb je toch maar het nuttige met het aangename weten te combineren.
    Het zal zeker wennen zijn zonder auto, het is meer geregel en geplan. Maar er zijn hordes mensen meer die het ook op die manier doen.
    Mijn man heeft altijd de auto mee naar zijn werk, ik ben niet anders gewend dan op de fiets aangewezen te zijn. Ik heb veel profijt van onze fietskar, eerst vooral met de kinderen, nu gebruik ik 'm voor de boodschappen.
    Toen onze tweeling baby was vond ik het wel een beperking om niet met de auto weg te kunnen. Ik kon niet veel kanten op.
    Nu zijn ze groot genoeg om ook zelf al een stuk met me mee te fietsen.

    Like

Wat vind jij daarvan?

