vakantieplannen maken

Mijn buurman vroeg me onlangs of ik van de zomer mijn huis niet een maandje wilde verhuren. Hij werkt op de universiteit en zocht nog een tijdelijke woonruimte voor collega’s van hem uit de VS, die drie weken overkomen.

Ik zei “ja” onder de voorwaarde dat mijn gras gemaaid en mijn poes verzorgd zou worden.

Dat is dus geregeld en zo sla ik twee vliegen in één klap: een oppas voor mijn huis inclusief verzorging voor de poes en kortgewiekt gras enerzijds, en anderzijds spaar ik een maandje vaste woonlasten uit. Ja, ik rond het gewoon lekker af op een maand: maak ik nog een klein winstje ook…!

In de tussentijd ga ik op vakantie. En nu ik weet dat ik minimaal drie weken weg “moet” blijven, barsten de plannen los.
De afgelopen vijftien-of-meer jaar werd er altijd geklommen in de zomervakantie. Meestal plande ik aan het begin van de vakantie een trainingsstage in voor mijn klimleerlingen en vervolgens bleef ik hangen of trok ik naar een klimgebied in de directe omgeving. De reis ging heel vaak naar Zuid Frankrijk, waar de mooiste en heel gevarieerde klimgebieden zijn: Buoux, Gorges du Verdon, St Leger du Ventoux, Chateauvert, Orpierre, Ceüse, Gorge du Tarn, Briancon… maar ook bezicht ik Rodellar, Arco in Italië, Misja Pec in Slovenië, Ith, Frankenjura en Pfalz in Duitsland, de belgische Ardennen en Berdorf in Luxemburg.

Er is nog genoeg te klimmen voor mij in Europa: heel veel supermooie klimgebieden waar ik nog nooit geweest ben.

Nadeel van klimmen is nu voor mij toch wel, dat ik altijd afhankelijk ben van andere klimmers met kleine kinderen. En dat zijn dus stellen. Nu vind ik het prima om geen partner te hebben, maar in een omgeving van louter stellen ontkom je er niet aan om jezelf af en toe een vijfde wiel aan de wagen te voelen. Niet altijd leuk, dus. En nee, dat gevoel heb ik met camperen helemáál niet, hoewel ik dan wel weer erg veel echt alleen ben.

Dus wat wordt het van de zomer….? Een combinatie van klimmen en camperen, waarschijnlijk. En dan ofwel afspreken met bekenden, ofwel gewoon tijdens het klimmen mensen tegenkomen… Mijn ervaring is dat je tijdens het klimmen héél snel mensen leert kennen.

Hoewel een paar weken alleen maar camperen misschien ook wel echt heel leuk is. Ik houd ontzettend van ruige natuur en middeleeuwse gebouwen. In Schotland bijvoorbeeld… Ik ontdekte zojuist dat er heel wat te boulderen valt in Schotland…

Mmmm….

          thumb thumb                

Ook al vakantieplannen?

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dromen, klimmen, roadtrip, vakantie. Bookmark de permalink .

6 reacties op vakantieplannen maken

  1. Goh, handig opgelost zo met je huis en je kat en je gras.
    Wij gaan voor de vierde achtereenvolgende zomer naar Schiermonnikoog in een vakantiehuisje. We dromen er van ooit een eigen huisje daar te bezitten.
    Veel voorpret gewenst met plannen.

    Like

  2. Realmam zegt:

    Door die foto's krijg ik ook zin in vakantie!! Lekker opgelost met je huis in de zomer!

    Like

  3. Mammalien zegt:

    Wow. Mooie foto's! Kan dat?

    En ik maar denken dat ik tot de kinderen 18 zijn aan de CentreParcs achtigen vast zat! 🙂

    Like

  4. mm-iirraah zegt:

    Echt? Ik ging al met de mini klimmen toen ze anderhalve maand oud was: samen met vrienden een huisje gehuurd.
    En in maart, toen ze ongeveer een half jaar oud was, kampeerden we voor de eerste keer in een ienieminie tentje. Het vroor toen 's nachts. Geen centje pijn hoor!
    Ieder zijn meug hoor, maar ik moet er niet aan denken, die massale parkachtige vakanties. Ik huiver ook bij entertainment-teams en friettentjes op de camping…. 🙂

    Like

  5. grandma zegt:

    Wat ben je een heerlijk ondernemend mens. Vind het zo leuk wat je allemaal onderneemt met je klein meiske, petje af.

    Like

  6. mm-iirraah zegt:

    Dankjewel voor dat lieve mooie compliment…!

    Like

Reacties zijn gesloten.