Consuminderen en ruilen.

Mei lijkt een goedkopere maand te worden dan april wat betreft de boodschappen: we zijn bijna halverwege de maand en ik heb tot nu toe 99 euro uitgegeven en dus nog 126 euro aan budget over. Dat gaat een stuk beter dan april, dus. Bovendien zijn er geen garagekosten voor auto en bus, dat scheelt ook weer een paar honderd euro…

Ik ben zeker op de goede weg wat betreft geld besparen. Eigenlijk vind ik het wel goed zo: ik hoef niet nog verder te besparen op de uitgaven die ik heb. Geld dat ik nu nog maandelijks “overhoud” de komende tijd, gaat gezellig naar aflossingen van mijn hypotheek en leuke dingen.

Want daar was het me tenslotte allemaal om te doen: budgetteren en besparen zodat ik vervolgens leuke dingen kan gaan doen….
Later is natuurlijk allang begonnen, dus hoewel ik zeker mijn best ga doen om ook mijn twee overgebleven spaardoelen (klik hier en scroll naar beneden) te bereiken, ga ik de komende maanden, nu het mooiweerseizoen aangebroken is, ook lekker leuke dingen doen.

Toch blijft consuminderen een leuk thema. Het is inspirerend en maakt me creatief. Het zorgt er ook voor dat ik meer geniet van dingen die ik eerst heel normaal vond.
Zo kocht ik onlangs een broek om in te klimmen. Hij kostte 11 euro. Ik zag hem hangen, trok hem aan, bewonderde mezelf in de spiegel en hing hem terug. Pas de volgende dag, toen ik het nog steeds een goede koop vond, ging ik terug en kocht ik de broek. Ik was er veel meer mee in mijn sas dan wanneer ik hem effe tussendoor, en met nog drie t-shirts en een jurkje erbij, zou hebben gekocht, zoals ik dat vorig jaar nog deed. Dus ja, consuminderen is leuk!

In het kader van consuminderen en budgetteren, maakte ik een RUILPAGINA.

Eigenlijk zou ik foto’s moeten toevoegen van alles wat ik te ruil aanbied… maar goed… vooralsnog maar eens uitproberen of iemand meteen enthousiast begint te roepen dat hij/zij ergens op zolder heeft liggen wat ik al tijden zoek of andersom..

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen, geld. Bookmark de permalink .

2 reacties op Consuminderen en ruilen.

  1. Ik vergeet soms ook dat sparen als doel heeft om geld te hebben voor leuke dingen. Dat wordt sparen het doel op zich! Nou ja, ook wel voor de studerende kinderen natuurlijk!

    Vlijtig Liesje

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    … ik heb ook gestudeerd en mijn ouders hadden voor mij niet gespaard. Geen probleem, hoor! 🙂

    Maar… tijd om iets leuks te doen voor jou dus?!

    Like

Reacties zijn gesloten.