Budgetteren in april

Had ik eerder steeds enthousiaste berichten over hoe makkelijk het wel niet was om te budgetteren, deze maand bak ik daar veel minder van…

Dat komt voornamelijk doordat ik zowel Sunny de Bus als mijn auto naar de garage heb gebracht. Alles bij elkaar kostte dat toch iets meer dan 600 euro…
Dat geld ga ik gelukkig wel terug verdienen: het hoogste bod op mijn auto tot nu toe is €4.700 euro. Maar toch…

Ook mijn leuke weekendje met de kosten voor de campings, terrasbezoek, pannenkoekenrestaurant en grote(re) uitgave aan lekker dingetjes (flesje wijn, kaasje…) maakte dat mijn feestbudget wel op is.
Mijn spaarpot “leuke dingen / vakanties” staat dus weer op nul.

Ook de budgetpotjes voor mijn maandelijkse variabele kosten zijn leeg. Sterker nog; ik gaf deze maand €45 euro te veel uit aan boodschappen, €35 euro aan “huis&tuin” (voornamelijk inventaris voor de SunnyBus) en ook gaf ik 7 euro te veel uit aan kleding. Extra onderbroekjes voor mijn meissie: ook om in de SunnyBus te leggen.

Het valt allemaal wel mee en voor het grootste deel zijn de extra kosten gewoon ingecalculeerd.
Maar dat het boodschappenbudget zo ver overschreden is, zint me niet. Ik kan het wel, het is gewoon niet meer nieuw en daardoor minder leuk.
In mei moet ik mijn uitgaven toch echt wat beter gaan bewaken!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget. Bookmark de permalink .

2 reacties op Budgetteren in april

  1. Ernie w zegt:

    Ik heb nu t/m week 17 ook teveel uitgegeven aan boodschappen. Foutje in de berekening (zie blogje) Langzaam loop ik dit verschil in, elke week een tientje. En ach als ik op jaarbasis 200 euro te veel aan boodschappen uitgeef dan kan dit wel uit, er wordt dan 200 euro minder gespaard. Het is uit de lengte of uit de breedte.

    Like

  2. Soms heb je van die periodes dat je ineens veel kosten hebt. Balen inderdaad. Maar zo'n auto is toch onvermijdelijk bijvoorbeeld.

    Huisvlijt

    Like

Wat vind jij daarvan?

