huisvrouw van nix

Ik zal nooit een goede huisvrouw worden…

Laatst maakte ik een lijstje met taken, ik blogde erover zodat ik een extra stok achter de deur had en zeker vier weken leefden we in een opgeruimd huis. Om door een ringetje te halen….

Daarna werd het langzaam minder.

Inmiddels zijn we weer terug bij het bekende rommelige geheel. Stapeltjes en hoopjes kleren, boeken en onduidelijke rommel all over….
Ik deel al een paar weken geen schouderklopjes meer uit aan mezelf. Lui mens dat ik ben…

Gisteren ging ik een paar uurtjes eerder naar huis van kantoor, om een flinke opruimactie te houden. Maar oh wat was het lekker weer:  een heerlijk middagje om ongestoord een paar uur met een boek in de hangmat door te brengen. Uiteindelijk werd er dus niets opgeruimd en natuurlijk heb ik daar nu, de volgende ochtend, spijt van….

Hup hup een uurtje flink aan de slag dan maar. Even de wekker zetten en… GOGOGOGO!

En het luie leven mag daarna in alle hevigheid weer beginnen…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in dagelijksedingen, huishouden. Bookmark de permalink .

5 reacties op huisvrouw van nix

  1. Met (kleine) kinderen in huis is een opgeruimd huis ook een bijna onmogelijk opdracht vind ik, dus niet te hard zijn voor jezelf ;-). En kinderen storen zich niet aan rommel, maar wel aan een mama die altijd aan het poetsen en opruimen is.

    Like

  2. Zooooo herkenbaar! Ik probeer het nu maar weer in kleine stapjes op te pakken, maar het lijkt toch elke keer maar weer van tijdelijke aard te zijn. Raar eigenlijk, want ik vind het zó fijn om in een opgeruimd en schoon huis te leven…

    Like

  3. Zeer herkenbaar, zelfs zonder kinderen.

    Like

  4. Samantha zegt:

    Heel herkenbaar hoor. Hier twee smurfen van 4,5 en 1,5 jaar en zeker met die van 1,5 jaar om mij heen schiet het niet echt op. Zo is het redelijk netjes zo is het weer een puinzooi. Twee daar twee harende katten bij op en het is nog net wat erger.

    Like

  5. Lot zegt:

    Als alles maar op zijn normale plek ligt zodat ik geen tijd kwijt ben met onnodig zoeken ben ik al erg tevreden. Helaas met een niet-opruimerige vriend, die graag alles rondom zijn stoel heeft liggen, vaak onsuccesvol. Ik heb nu ingesteld dat ik op vrijdag rondom zijn plek stof en zuig en dan werkt het redelijk.

    Like

Reacties zijn gesloten.