Budgetteren als het niet meer nieuw is

 
Het nieuwe is er een beetje af, van het budgetteren. En dat merk ik. Ongemerkt kocht ik meer boodschappen: lekkere dingetjes die ik eigenlijk niet nodig had.
Bestelde een koffie na het sporten. At een ijsje in de stad.
Geen grote impulsaankopen zoals een tas vol kleren, 86 gezellige plantjes voor in de tuin, een leuke opvouwbare kom voor in de camper of een nieuwe fiets. Die ik wel even overwoog te kopen: vooral de fiets knipoogde hartelijk naar me.
Dergelijke impulsaankopen geven de meeste financiële ellende dus er is niets aan de hand. 
Zo rollen we… het gaat het gaat maar ik voel mezelf de teugels laten vieren.
Met nog 30 euro boodschappenbudget halverwege de maand geef ik mezelf een schopje onder de billen. 
Huphup niet versloffen! De hypotheek is immers nog làng niet afbetaald…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget. Bookmark de permalink .

Een reactie op Budgetteren als het niet meer nieuw is

  1. grandma zegt:

    oh zo herkenbaar. Kwam ik de maand januari rond van 49,00 euro in de week, nu is dat opgelopen tot 150 euro, 150 !!!!! Aiaiaia schaamrood op de kaken . Als excuus voer ik aan dat ik per week ook wat boodschapjes voor dochter betaal, maar toch T is bar en boos. Hand op de knip MMMiraah we gaan er weer voor 🙂

    Like

Wat vind jij daarvan?

