Nieuwe projecten in het nieuwe kwartaal

Natuurlijk is het de bedoeling dat ik lekker blijf budgetteren en mijn inkomsten en uitgaven gewoon goed blijf bijhouden.
Over een jaar zullen we zien of het me gelukt is om binnen het budget dat ik mezelf nu gegeven heb, gebleven ben.. (doel 5 van mijn 101 doelen…)

Twee potentieel complicerende factoren zijn echter wel aan de horizon opgedoken…. Beide hangen samen met een 1011001 doel….

Doel 69: mijn camper gezellig maken.
Tot nu toe heb ik nog geen enkele poging gedaan om de SunnyBus gezellig te maken. Maar april wordt de maand van de SunnyBus. Nu de temperaturen stijgen begint het steeds meer bij me te kriebelen om er lekker op uit te gaan met mijn meisje, in de SunnyBus.

Daar is echter wel nog wat voor nodig….

De SunnyBus heeft zich namelijk niet altijd van de meest betrouwbare kant laten zien…. Het hoogtepunt (of: dieptepunt) was toch wel, dat ik een keer met startkabels in de weer moest… Mijn voorlopige conclusie is dat een aantal elektrische apparaten (De koelkast? Verlichting?) niet op de huishoudaccu, maar op de startaccu zitten aangesloten. Of wellicht lekt er stroom weg op de één of andere manier…

Omdat de APK keuring toch ook moet worden gedaan, binnenkort, heb ik besloten om de hele bus goed door te laten lichten door de garage. Morgenmiddag breng ik hem weg, en ik heb nog even geen idee hoe lang het zal duren voordat Sunny weer helemaal in orde is.

Voordat ik haar achterlaat bij de garage, gaan we eerst nog even bij een stoffeerder langs. In principe is de stoffering in de bus nog prima in orde, maar wel erg beige – jaren 80.

50 tinten beige

 Niet echt mijn stijl dus…

beige beige beige

 Er is behoorlijk tegen mij “gegild” dat alles geheel origineel is en dat ik – dus – vooral niets zou moeten veranderen, omdat de bus dan meteen minder waard is. Dat heeft me erg doen twijfelen maar inmiddels heb ik besloten dat ik Sunny niet gekocht heb als beleggingsobject, maar om lekker mee op stap te gaan. En dat ik me er graag thuis in wil voelen.

gordijnen .. ook… beige

De stoffeerder gaat me adviseren. Ik denk zelf aan afneembare hoezen. Oranje of rood, of zo… Of misschien wel een retro motiefje… Ik twijfel een beetje… misschien de stoffering van de bank en stoelen wat rustiger houden zodat ik lekker wild kan gaan met evt. plakplastic (de kasten, koelkast en tafel) en de gordijnen…

Kortom: we gaan aan de slag met Sunny. Als stap 1 – de garage – achter de rug is, verkoop ik de auto en daarmee heb ik dan meteen duidelijk wat het budget is dat ik gebruiken kan om Sunny eens effe lekker te pimpen.
In de tussentijd ga ik zelf met de gordijntjes aan de slag…!

Doel 71: een nieuw huis.
Oh wat ben ik er klaar mee, met mijn huis… Om tal van redenen. De belangrijkste is nog wel, dat het onderhoud van de tuin (te) veel werk is voor me. Ik houd het netjes bij hoor, en regelmatig beleef ik er echt wel plezier aan. Het bijhouden doe ik vooral voor de verkoop, die binnenkort hopelijk op stapel staat.
Gisteren ging ik naar de gemeentelijke woonbeurs, en ontdekte ik dat het aantal niet-verkochte kavels in het buurtje waar ik wil gaan wonen, behoorlijk begint af te nemen. 

Tijd voor actie, dus!

Stap 1: afspraken maken met verkoopmakelaars. 
Stap 2: (kan tegelijkertijd): me informeren over consequenties voor de hypotheek.
Stap 3: (kan ook meteen al): een afspraak maken met de kavelverkoopster.

Mochten er mensen zijn de me tips kunnen geven over verkoop van je huis, hypotheek oversluiten en onderhandelen met makelaars, dan houd ik me van harte aanbevolen. Voor mij is dat namelijk compleet nieuw terrein!

Al met al lijkt april een druk maandje te worden!
 
 

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, huizenverkoop, SunnyBus, toekomst, tuin, wonen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Nieuwe projecten in het nieuwe kwartaal

  1. Druk programma voor de boeg! Veel succes met het realiseren van je doelen. Enne… een hele coole naam heeft je camper alvast 🙂

    Like

  2. Dieuwertje zegt:

    Wij hadden ons huis binnen 5 weken verkocht en het huis dat we gekocht hebben stond ook nog maar 2 weken te koop. Je moet gewoon geluk hebben en even een strategie bepalen. In de straat waar wij woonden stond nog een huis te koop, inmiddels al voor de derde keer. Het onderhoud was normaal/goed maar de prijs was gewoon te hoog. Ons onderhoud was heel erg goed, nieuw dak, nieuwe kozijnen, stukadoor etc.. Wij zijn onder hun vraagprijs gaan zitten en hebben het onderhoud benadrukt. Verder alles licht geschilderd en geen rommel. Dit zijn mijn tips en mijn ervaring. Het huis dat we gekocht hebben is inmiddels de vijfde en ik heb nog nooit lang een huis in de verkoop gehad. Veel succes.
    Tonny

    Like

  3. Koop niet een kaveltje zonder de voorwaarde van verkoop eigen huis.

    Als die stof zo origineel is, kun je het dan niet verkopen? Wie weet kun je er via mp iemand blij mee maken. En bij jou gaat het er toch af? (Of doe je hoezen om de stoelen/banken)

    Like

  4. mm-iirraah zegt:

    Ik wil de hoezen om de stoelen en banken doen. Dat ze er weer vrij makkelijk af te halen zijn en naar de stomerij of in de wasmachine. De bekleding losmaken lijkt me nu niet echt een goed idee! 🙂

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    Bedankt voor de koop- en verkooptips tot dusverre… Wordt vervolgd….!

    Like

  6. Caro zegt:

    Ga je nog weer op pad met je camper? Op 16, 17 en 18 mei is er een busmeeting op camping Callassande te Groote Keeten vlakbij Callantsoog. Dit wordt georganiseerd door de VW Busclub. Misschien had je het al wel gezien.

    Like

Reacties zijn gesloten.