MaaRtbudget, de "eindafrekening"

De eindafrekening van maart kan gemaakt worden!


Het ziet er wederom florissant uit! Van mijn autoverzekeraar kreeg ik zelfs geld terug, omdat ik de te dure variant (WA+) omzette in een goedkopere (alleen WA). Vandaar dat er zelfs een balkje de min in gaat…

Het grafiekje spreekt voor zich, denk ik. Ik kan inmiddels wel concluderen dat ik inmiddels voldoende inzicht heb in mijn kosten. Ik had het budget al behoorlijk naar beneden bijgesteld, maar nog steeds budgetteer ik behoorlijk ruim en kan dus per maand nog meer besparen. Vandaar dat ik mijn budget voor een groot aantal posten, nog verder naar beneden heb bijgesteld.

Het bijhouden van mijn uitgaven is me enorm meegevallen: eens per week voer ik al mijn uitgaven en eventuele inkomsten in, daar ben ik ongeveer een kwartier mee bezig. Ik voer alles op microniveau in, dus bij wijze van spreken per half brood. Formules berekenen vervolgens vanzelf wat ik per maand heb uitgegeven en de grafieken worden steeds vanzelf aangepast.

Het leukste blijft voor mij toch de formule die berekent wat één en ander per dag kost… Omdat de berekeningen inmiddels over twee maanden worden gedaan, geeft het onderstaande overzichtje een aardig idee…
Het meeste blijf ik schrikken van de studieschuldkosten… Wat zal ik blij zijn als ik dáár vanaf ben! Het blijft echter toch voordeliger om die schuld gewoon langzaam af te betalen, omdat ik veel meer bespaar met het aflossen van de hypotheekschuld dan met het eventueel versneld aflossen van de studieschuld…

Omdat ik nog steeds verder aan het besparen ben op zo ongeveer al mijn vaste kosten, ben ik erg benieuwd hoe het overzichtje er over een jaar uitziet!

Vaste kosten € 62,60
wonen € 26,65
kdv € 13,33
studieschuld € 5,73
energìe&gemeent heffingen € 8,85
verzekeringen € 1,18
abnmt+goededoelen € 5,19
camper vast € 1,67
Variabele kosten € 9,95
eten+overige boodschappen € 7,78
interieur € 1,85
kleding € 0,33

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld. Bookmark de permalink .

3 reacties op MaaRtbudget, de "eindafrekening"

  1. Ziet er goed uit 🙂
    Leuk is dat he? Alles uit- en berekenen om inzicht te krijgen!
    Succes weer, ben net als jij ook erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uitziet na een jaar!

    Like

  2. Wat grappig, zo'n lijstje per dag! Ook wel even een eyeopener als het voor mezelf zou zijn, want het is toch een heel bedrag per dag. Natuurlijk zitten woonkosten er ook in, maar toch. Dat zet het idee dat thuis blijven goedkoper is dan op vakantie zijn ook weer even in perspectief. Hoewel je op vakantie natuurlijk de kosten van thuis ook gewoon door zal moeten laten lopen…

    Like

  3. Hoi Mmiiraah, ik lees graag je inspirerende blog. Het motiveert mij om ook te besparen waar het mogelijk is. Ook ik heb een dochtertje. Zij is nu bij 2 jaar en ik vind het zo leuk om te lezen hoe jij over je mini schrijft en de tips die je hebt gegeven over zindelijk worden. Dankjewel! Isabel

    Like

Reacties zijn gesloten.