Collectieve inkoop van energie, was dat nou echt een goed idee?

In februari schreef ik me in via VEH voor het collectief inkopen van energie.

Een klein maandje later kreeg ik goed nieuws: per april zou ik kunnen overstappen naar een andere leverancier en wekelijks een behoorlijk bedrag kunnen besparen.
Onlangs hoorde ik wat mijn maandtermijn zou worden, en inderdaad: ik ga ongeveer 25 euro per maand minder betalen…

Toch.. tja… weet niet… vind ik het eigenlijk niet zo veel…

Ik ben dus even in alle facturen en overzichten gedoken en heb ontdekt dat mijn nieuwe termijnbedrag, ongeveer even hoog is als in het jaar dat mijn meisje geboren is…

 

In de eerste drie maanden na haar geboorte, stond de verwarming eigenlijk dag en nacht aan: voor haar en mijn comfort, ook in verband met ’s nachts voeden… Dus nou niet echt representatief, zou ik denken… Maar dat mijn verbruik ook het jaar erna weer hoger was, begrijp ik niet zo goed. Het was een lange koude winter, dat wel….

Verder? Géén dikke kennismakingskorting ter waarde van één of twee maandbedragen, waarover ik gelezen heb.

Eigenlijk ben ik dus niet zo heel tevreden… Ik ga volgend jaar dus niet alleen voor collectieve inkoop, maar ook gewoon zelf eens heel goed shoppen. Want dat maandbedrag dat moet gewoon lager kunnen!

In de tussentijd heb ik mijn eigen verwarming- en douchegedrag al behoorlijk aangepakt want het moge natuurlijk duidelijk zijn dat ik met ander gebruik van energie, het meeste kan besparen. Daarbij telt gas tien keer zo hard mee dan elektriciteit, gezien de kostenverschillen op mijn afrekeningen.
Dus ik zie het nu maar als een (onvoordelig, want geen rente…) spaarpotje voor het komende jaar.

En.. hopelijk….

Is dit misschien wel zo ongeveer het laatste jaar dat ik dergelijke bedragen betaal voor gas en licht. Wie weet wonen we volgend jaar wel in mijn energieneutrale droomhuis!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, energiezuinig, wonen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Collectieve inkoop van energie, was dat nou echt een goed idee?

  1. Wij kunnen online ons voorschotbedrag aanpassen. Is dat een mogelijkheid.
    Ik dacht dat als je aan zo'n actie meedeed, je altijd zelf nog ja of nee mocht zeggen.

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Klopt, ik heb “ja” gezegd, maar de premie is pas deze week bekend gemaakt (en toen had ik dus al “ja” gezegd)…

    Goed idee om het voorschotbedrag aan te laten passen, misschien ga ik dat over een paar maanden alsnog doen!

    Like

Wat vind jij daarvan?

