Kleine uitdaging voor budgetterende vrouw

Ik ben nu pas net voorbij de helft van de maand. Dus eigenlijk is het een beetje raar om nu al een tussenstandje te doen. Maar de vaste lasten zijn eigenlijk allemaal al afgeschreven en de paar afschrijvingen die ik nog verwacht, staan al in het overzicht.
Ik houd dus geld over, deze maand!

Variabele uitgaven deze maand die nog in het verschiet liggen, zijn een emmertje menie voor de schuttingpalen (buurman en ik gaan van het weekend samen aan de slag om een nieuwe schutting te maken) en een verjaardagskadootje voor een vriendin (categorie “interieur” en “leuk”). Verder zou ik het niet weten…

Ik gaf in februari en maart, gemiddeld € 7,12 per dag uit aan boodschappen (eten basis, luxe en overige boodschappen). Vriezer, koelkast en keukenkastjes zijn goed gevuld. Ik zou misschien zelfs de rest van de maand geen boodschappen meer hoeven te doen: het abonnement groentepakket dat ik wekelijks op vrijdag ophaal is voor de hele maand al vooruit betaald en verder heb ik echt voldoende op voorraad.

…. uhm… nu ik dat zo zeg… zal ik maar eens gewoon geen boodschappen meer te doen, deze maand? Twaalf dagen maar, waar heb ik het over….

MAART
post uitgaven budget budget
wonen € 770,05 € 770,00 € 0,05
kdv € 418,00 € 418,00 € 0,00
studieschuld € 170,00 € 170,00 € 0,00
energ&heff € 308,83 € 338,00 -€ 29,17
verzkr € 134,55 € 141,00 -€ 6,45
abnmt+gddl € 225,32 € 231,00 -€ 5,68
auto vast € 42,50 € 89,00 -€ 46,50
camper vast € 29,49 € 50,00 -€ 20,51
eten basis € 113,85 € 225,00 -€ 111,15
boodsch ovrg € 35,55 € 50,00 -€ 14,45
eten luxe € 22,49 € 50,00 -€ 27,51
interieur € 0,00 € 50,00 -€ 50,00
kleding € 19,99 € 100,00 -€ 80,01
leuk € 114,58 € 130,00 -€ 15,42
auto var € 27,50 € 50,00 -€ 22,50
camper var € 0,00 € 100,00 -€ 100,00

Het maandbudget voor april, ziet er wat zo ongeveer alle kosten betreft echt heel anders uit dan februari en maart..! Maar daarover later meer…

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, geld. Bookmark de permalink .

8 reacties op Kleine uitdaging voor budgetterende vrouw

  1. Anne zegt:

    Netjes hoor, je houdt veel over qua budget
    Ik werk zelf met een jaarbudget, sinds dit jaar, bevalt mij goed.
    Wat ik aan het eind van het jaar overhoud, gaat extra naar hyp aflossing, denk ik, of toch iets leuks.
    In jaarbegroting zit sowieso al hyp afl van 10000 euro dit jaar, dus extra hoeft niet perce, maar is altijd leuk.
    Leuk om je blog te lezen, je schrijft leuk!! Anne

    Like

  2. Zo, je houdt inderdaad stevig over! Lekker zeg 🙂 Dat is altijd fijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het momenteel vooral per maand bekijk, dus nog niet zo'n helder overzicht heb als jij, maar dat begint langzaam aan te komen. En tot nu toe lukt het om de potjes steeds weer verder te vullen, kun je nagaan wat mogelijk is als ik het nog strakker onder controle heb 😉

    Like

  3. Goed bezig zeg!
    Als je zo door blijft gaan heb je aan het einde van het jaar een hele leuke buffer opgebouwd.

    12 dagen zonder boodschappen is niet veel, maar in mijn ervaring zijn juist dan net die kleine noodzakelijke dingen op waardoor je toch naar de supermarkt moet. De uitdaging is dan om alleen dat ene te kopen wat je echt nodig hebt en de overige verlokkingen te weerstaan 🙂
    Succes !

    Like

  4. Grappig (en slim!) dat je een post 'eten luxe' budgetteert… Helemaal mijn ding!

    Like

  5. mm-iirraah zegt:

    Ging mij vooral om het inzicht. Vanaf april wordt het één budget voor “boodschappen”. Ik mijn kostenoverzicht blijf ik het echter wel gewoon uitsplitsen, ook “overige boodschappen” zoals kattenbrokjes en producten voor persoonlijke verzorging blijf ik in de kosten uitsplitsen. Zo weet ik, als het mis ging, dat het lag aan de chocoladerepen, de shampoo of de rijst… 🙂

    Like

  6. Denk je nog aan de compostdag.nl?

    Like

  7. mm-iirraah zegt:

    Ja is morgen. Maar ik verschraal mijn grond. Minder onkruid, mindrr onderhoud….

    Like

  8. Ziet er heeeeeeel goed uit 🙂
    Dat zijn nog eens leuke maanden op deze manier, ik hoop dat er nog vele van deze mogen volgen….

    Like

Reacties zijn gesloten.