Doel 39: Vier keer een week lang lang alleen te voet en fiets verplaatsen.

Afgelopen weekend waren we nog op stap met de SunnyBus maar verder is deze week alles te voet of met de fiets gedaan.
De grootste uitdaging was vandaag: het kopen van veel zware boodschappen, waaronder 20 liter houdbare (bio)melk.

We gingen dus op pad met de bolderkar, met daarin lege flessen, Nijn, Muis, Oskar (drie knuffelbeesten) en jou. Op naar de super, een drogisterij – voor de nachtluiers – en een winkel voor (goedkope) sandaaltjes voor de voorjaarsdagen….

Op de heenweg zat je heerlijke liedjes te zingen voor je knuffels. In de super zochten we samen de  boodschappen die jij vervolgens zorvuldig een eigen plekje gaf in de kar. Het was wel druk, zaterdagochtend immers, maar wij hadden de tijd.

Bij de drogist had ik het even zwaar. Bijna kocht ik 40 kleurpotloden, handige opbergbakjes, een houten puzzel, een  broekriem en een leuke zonnepet. Uiteindelijk kocht ik alleen luiers, die nog in de aanbieding waren ook. En gaf ik mezelf een schouderklopje…: geen impulsaankopen meer…!

Nog een paar sandaaltjes op de kop getikt voor weinig (nee hoor, voor mij hoeft het niet van leer en verantwoord te zijn…) en toen wilde jij niet meer in de bolderkar. Dus gingen we samen lopen. Dat was best ver, hè?

Een paar keer probeerde je mama zo ver te krijgen om je te dragen. Maar de keuze “bolderkar of zelf lopen” liet geen ruimte  voor onderhandelingen over.

Uiteindelijk zijn we alles bij elkaar twee uur onderweg geweest, en duurde de wandeling terug naar huis 20 minuten. Waarschijnlijk wordt dat een lang middagdutje voor jou, zodat ik nog snelsnel watnhuishoudelijke klusjes kan doen en – als je dan nog slaapt – kan ik vervolgens zelf ook  nog effe languit op de bank.

Heel veel boodschappen doen zonder auto en met een lief klein meisje kan best…. als je maar de tijd neemt en vevolgens lekker kunt uitrusten..!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, consuminderen, dagelijksedingen, milieuvriendelijk, Zonnekind. Bookmark de permalink .

3 reacties op Doel 39: Vier keer een week lang lang alleen te voet en fiets verplaatsen.

  1. vlasje zegt:

    Zie het zoor me, genieten!!!

    Like

  2. 't Zal voor je dochtertje ook wel een hele (leuke) belevenis zijn geweest, zo in de bolderkar met haar knuffels. Veel fijner dan in een autostoeltje zitten, lijkt me 🙂

    Like

  3. En jullie hebben allebei een portie fitness binnen, dat scheelt weer in de conditie (en dus in de ziektekansen). Ik kan niet meer fietsen naar mijn werk (100 km is me wat te ver), sinds 1 maart, en ik voel het nu al aan m'n lijf. 😦

    Like

Reacties zijn gesloten.