Afscheid nemen van spulletjes is toch niet zo makkelijk…….

Eén van de doelen die ik mezelf onlangs stelde, was om de boel es effe flink op te ruimen, door bijvoorbeeld iedere week een kastje helemaal uit- en in te ruimen en daarnaast de “opslagruimtes” in mijn huis stuk voor stuk eens goed aan te pakken en alleen spullen die ik echt nodig heb en gebruik, mogen blijven.
Het opruimen en uitruimen gaat prima! Iedere week een kastje of een la is goed te doen. Ook het weggooien van Echte Rommel is geen probleem. Maar dan…..

Blijkbaar heb ik best moeite met het weggooien van spullen die eigenlijk nog goed zijn. Het liefst verkoop ik ze of geef ik ze weg. Maar zeg nou eerlijk: wie zit er nu te wachten op vier gebruikte snijplanken…?

Waarom ik er vier heb? Joost mag het weten….. Ze zijn spontaan ontstaan denk ik….

Ook vind ik het best lastig om nauwelijks gebruikte spullen die ooit duur waren, ofwel miskopen / impulsaankopen, spullen die ik niet nodig heb, weg te doen. Zo heb ik een nauwelijks gebruikte buggy… nieuw gekocht voor veel geld…. hooguit 10 keer gebruikt…. De mini past er prima in dus ik bewaar hem nog even, voor Jeweetmaarnooit. Maar eigenlijk zou ik hem nu al op Ma.rktp1aats moeten zetten….

Alle prima maar onverkoopbare spullen, zoals de snijplanken, bewaar ik toch maar. Zonde om weg te gooien, toch? Misschien naar de kringloop brengen binnenkort…. En die buggy dus ook toch nog maar even bewaren….

En zo verplaatsen we rommel vrolijk van de éne naar de andere plek, totdat het me zo de keel uithangt dat ik het toch ga wegbrengen of verkopen… Daar wacht ik dus maar op…..

Nee ik ben nog niet echt zo ver om radicaal de boel weg te doen….

Er is hoop. Sommige spullen heb ik wèl al te koop gezet. Nog niet zoveel, maar een begin is er en een paar spulletjes bleken nog best wat op te leveren! Zo had ik ergens achterin een kastje een K.itchenaid blender staan. Supermooi ding en hij was heel duur geweest. In de praktijk gebruik ik echter alleen mijn staafmixer. Hem te koop zetten deed even pijn want tja ooit heel duur geweest…. Maar…. hopla, de blender ging uiteindelijk weg voor 80 euri, leuke deal!
Ook een lavalamp die ik ooit kado kreeg maar nooit gebruikte, leverde wat geld op en nog steeds wordt er geboden om een paar leuke enkellaarsjes en wat kinderspeelgoed.

De kledingstukken die ik op M.arktplaats zette verkopen niet. Kijken kijken maar niet bieden… Dat snap ik best: er komen nog pittige verzendkosten bij. De volgende stap is dus om nog veel meer kleding te fotograferen en te koop te zetten, zodat mensen zelf hun pakket kunnen samenstellen. Als het dan nog niet verkoopt, dan gaan overbkdige kleren gewoon naar een goed doel. Ook goed… Zou wel jammer zijn: in sommige gevallen zijn de kleren maar een enkele keer gedragen, omdat ik ze bij nader inzien toch niet zo leuk vond… Zonde van het geld, niet mee impulsief kopenkopenkopen dus!

Pfff spullen weg doen is voor mij uiteindelijk moeilijker dan ik dacht…..

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in consuminderen. Bookmark de permalink .

2 reacties op Afscheid nemen van spulletjes is toch niet zo makkelijk…….

  1. Een Kitchenaid blender vind ik echt de max, alleen al voor het design. Jammer dat ik hem niet heb gezien op Marktplaats. Ik had hem zeker gekocht. Verder nog succes met opruimen/wegdoen!

    Like

  2. Je zou eens kunnen lezen bij 'minimalisme… met kinderen'.
    Zij heeft laatst een stukje geschreven hoe zij het heeft aangepakt, dat wegdoen van overbodige spullen.
    Bijzonder motiverend, misschien heb je er iets aan 🙂 om je net over die streep te helpen 🙂
    Heel veel succes nog met het ruimen!

    Like

Wat vind jij daarvan?

