Doel 8: Iets leuks doen met alle koffiepunten die ik al sinds mijn 18e spaar.

Ik spaar ze inderdaad al jaren, die punten.

Inmiddels drink ik nauwelijks nog koffie van dit merk. Ik drink fair trade koffie. Op kantoor ben ik overigens minder idealistisch, daar staat een Sense0 die ik ooit privé kado kreeg. Ook koop ik wel regelmatig thee van dit merk, dus de punten blijven komen…

Note to self: waarom thuis wel eco en fairtrade, maar op het werk niet? Daar moet ik eens over nadenken.

Ik weet nog goed dat mijn oma ze spaarde en dat ze toch wel zo eens in de twee jaar, alle tien haar kleinkinderen verraste met een paar mokken. Sommigen daarvan heb ik nog steeds.

Hoe deed ze dat toch? Hoe kwam ze aan al die punten? Immers: een aantal jaren geleden telde ik heel verwachtingsvol al mijn punten bij elkaar op en kon ik er ternauwernood een l*llig koffieschepje voor aanschaffen…. En dat terwijl ik in die tijd toch echt meer dan tien werknemers had rondlopen, die allemaal ongelimiteerd koffie en thee dronken….

Inmiddels zijn we weer een paar jaar verder en langzaam maar zeker begon de spanning weer toe te nemen… Hoeveel zouden het er zijn en zou ik inderdaad een koffiemolentje….?

Toen ik grapsgewijs over mijn toenemende spanning sprak, kreeg ik van familie nog wat extra enveloppen met punten. Mijn verwachtingen waren hoog gespannen….

Afgelopen weekend was het zover. Ik ging aan de slag met de schaar om alle punten netjes uit te knippen. Een heerlijk zen werkje om te doen…

Vervolgens: tellen tellen tellen. Stapeltjes maken van 200 of 300 koffiepunten. Stapeltjes maken van 40 of 80 theepunten.
Me afvragen waarom er op een doosje thee eigenlijk zo weinig punten zitten, vergeleken met de koffie…

De eindstand?

4.750 punten. Da’s best veel. Maar niet genoeg voor een elektrisch koffiemolentje… Dus sparen we toch maar weer even door…. of niet…. kan ook bijvoorbeeld al die punten kado geven aan iemand…. of er iets anders leuks mee doen….

Ik twijfel nog even verder….!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, dagelijksedingen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Doel 8: Iets leuks doen met alle koffiepunten die ik al sinds mijn 18e spaar.

  1. Spoort mij aan om ook weer eens te gaan tellen……
    Ik spaar al sinds mij 16e, punten van grootmoeder gekregen. We drinken hier alleen heel weinig koffie, wel dagelijks thee.
    Maar dat koffiezetapparaat, dat heb ik toen ik hem nodig had maar gewoon gekocht, daar moet je 2 levens lang voor sparen of heel veel koffie drinken.

    PS: heb inmiddels een excel bestand gemaakt voor 101 doelen…. gewoon voor mezelf.

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Leuk dat je ook aan de slag bent met de 101 doelen Margriet!

    Staan de koffiepunten er ook tussen?

    Like

  3. Kniepertie zegt:

    Laat 'k nou gisteren precies eens hebben gekeken of er iets leuks te vinden was, voor 'graties', want 'k heb ook nog een stapeltje liggen.
    groet

    Like

Reacties zijn gesloten.