Random Acts of Kindness Week (doel 3: buren verrassen)

Al surfend van het éne naar het andere blog, las ik op de blog van  De Verdubbeldame dat het deze week Random Acts Of Kindness Week is…

Op Youtube zijn tranentrekkende filmpjes te vinden die je vol ontroering vertrouwen teruggeven in de mensheid. En ook héél inspirerend zijn!

Ook vond ik op de blog een lijst met ideeën die me inspireerden een aantal ervan meteen aan mijn eigen 1011001 doelenlijst toe te voegen (gelukkig had ik er een paar vaag gelaten…!).

En ik ging met één ervan meteen aan de slag….!

Doel 3. Lieve ansichtkaartjes of 2e hands kadootjes in de brievenbussen van buren stoppen.

Ik maakte een brief en printte hem 12 maal uit. 
(en ja ik schreef de brief in de wij-vorm. Het is immers een anonieme actie en als ik er enkelvoud van maak, maak ik mezelf te “verdacht”…)

Vervolgens heb ik twee dagen lopen dubben… Wat te doen? Een boek uit mijn boekenkast inpakken? Tja… niet iedereen snapt dat tweedehands kado’s niet persé “afdankertjes” zijn… En zijn mijn buren eigenlijk wel lezers? Zullen ze er wel blij mee zijn…? Toch maar naar de winkel dan, om wat kleinigheidjes te kopen? Hm nee… dat vind ik nou ook weer overdreven… Zelfgemaakte kado’s, dan? Hm dan weten ze meteen dat de handwerkbuurvrouw erachter zit.

Vrijdagochtend, zittend op kantoor terwijl ik me ertoe probeerde te zetten een offerte af te ronden, realiseerde ik me opeens.. … ..

Ik heb nog een kast vol met overgebleven relatiegeschenken staan!

HOERA!

Ik trof acht beeldjes aan van elkaar omarmende figuurtjes en zes “cranky’s”, opwindbare insectfiguurtjes die malle bewegingen maken en een foto kunnen “vasthouden”. 

Perfecte kadootjes voor deze gelegenheid!
Vanmiddag pakte ik alle kadootjes in (nee dat is niet één van mijn talenten…). Allemaal behalve één:  om niet onmaskerd te worden “krijg” ik zelf natuurlijk ook een kadootje….

Het doosje zette ik even in de wc zodat de mini niet enthousiast zou worden over kadootjes die niet voor haar zijn. 
..

Nu maar wachten tot het donker, tot de buren de gordijnen allemaal dicht hebben….

En totdat het niet meer regent….

<>

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001. Bookmark de permalink .

5 reacties op Random Acts of Kindness Week (doel 3: buren verrassen)

  1. Leuke blog heb je, schattig dochtertje ook!
    Heel leuk initiatief….
    Fijn weekend nog 🙂

    Like

  2. Spannend!! Heb je het inmiddels gedaan?

    Like

  3. mm-iirraah zegt:

    Ik heb de kadootjes de ochtend erna bezorgd (zie update hierboven 🙂 ) . Een paar uur later waren de meeste kadootjes weg.

    Like

  4. Marlou zegt:

    Hai Mm-iirraah…

    Leuk blog heb je!!
    Met allerlei onderwerpen, die me aanspreken…
    Vooral de mooie gehaakte deken, waar je mee bezig bent.
    Heb je het haakboek van Arne en Carlos? Daar staat ook zo'n deken in, waar ik meteen zin in krijg.
    Ik ben alleen bang, dat ik het nooit af zal krijgen…

    Dag!
    groetjes van Marlou

    .

    Like

Reacties zijn gesloten.