Doel 95. een groentepakket (poging 2).

Anderhalf jaar geleden startte ik met een biologisch groentepakket. In eerste instantie was ik erg enthousiast. Ik ging aan de slag met nieuwe recepten en soms moest ik via twitter hulp vragen om te ontdekken wat voor groenten ik überhaupt gekregen had.

Het groentepakket werd thuis bezorgd, supermakkelijk. Toch was ik op den duur steeds minder tevreden. Zo kreeg ik vaak steeds dezelfde groenten, zoals bieten. Nu lust ik best bieten, maar ik hoef ze niet iedere week. Ook waren er soms groenten niet helemaal goed, zo waren de winterwortelen een aantal keren flink aangevreten. Vervelend, ik ben toch al niet echt fan van het schoonmaken van groenten…
Wat daarnaast tegenviel, was dat ik de éne keer heel veel aardappelen ontving, en daarna weer een maand niets…. Zo was het wel echt een uitdaging om er een mooie maaltijd van te maken…!
Maar goed, het was herfst – winter – lente. Ik snapte best dat er dan minder variatie was in het aanbod aan verse groenten dan in de zomer….

Maar die zomer kwam maar niet… Niet in mijn groentepakket….

Geen asperges in het voorjaar, slechts een keer of twee boontjes of peultjes. De bieten en de aangevreten winterwortelen bleven maar komen….

Er zat ook wel heel veel zand tussen en over de groenten heen…

Kortom…. waar ik aanvankelijk vol spannende verwachting het kistje met groenten binnenhaalde, kreeg ik na verloop van tijd steeds meer een moppergevoel.

Toen ik een weekje op vakantie was geweest, netjes vantevoren de bezorging had stilgezet maar er blijkbaar toch een week lang een kistje met groenten voor mijn huis had gestaan (lekker signaal voor inbrekers, ook…) was voor mij de maat vol en heb ik het abonnement opgezegd….

Toch voelde het niet helemaal meer goed, als ik bij de Appie mijn groenten afwoog…
Dus onlangs ben ik toch weer opnieuw gaan zoeken….

De leverancier die ik heb gevonden, heeft een veel betere website, met iedere week informatie over wat er deze week in het recept zit, inclusief recepten. Ook biedt hij een gemengd pakket aan; van groenten met fruit. Bovendien kun je opgeven hoeveel kilo aardappelen je wekelijks nodig hebt.

Biologisch fruit, lekker! Zo hoef ik niet meer alles te schillen omdat ik anders denk dat ik mijn meisje vergiftig met alle pesticiden…

Dus… ik ben weer overstag… Deze boer bezorgt overigens niet aan huis, ik krijg iedere vrijdagmiddag en zaterdagochtend de tijd om het pakket op te halen bij mensen in de buurt, gewoon op hun oprit…

Dat ziet er best gezellig uit, al die kratjes! Die bovendien gewoon schoon zijn met de groenten en het fruit er netjes ingelegd…

 

De “oogst” van deze week: een selderij, vier bananen, drie sinaasappels, een witte kool, een zakje spruiten, een zakje winterpostelein, wat uien een paar stronkjes witlof. En winterwortelen die er héél aantrekkelijk uitzien!
Oh ja, en een kilootje aardappelen dus…

Het is véél meer voor maar 50 cent meer!

Ook kreeg ik via de post een heel leuk boekje toegestuurd met recepten…
Voorlopig ben ik enthousiast, en heel benieuwd wat de volgende weken me gaan brengen!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, eten, milieuvriendelijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Doel 95. een groentepakket (poging 2).

  1. Anoniem zegt:

    Ik ben geen fan van groentenpakketten omdat die vaak niet de hoeveelheid bevatten die ik nodig heb : ofwel teveel ofwel te weinig. Ik koop ook veel liever groenten en fruit zelf zodat ik kwaliteit en rijpheid kan beoordelen. liesbet

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Er zijn ook bioboeren met een winkel. Iets voor jou?

    Like

  3. Suus zegt:

    Hoi mm-iirraah, ik ben ook opzoek naar een groentepakket, en die van jou ziet er goed uit! Ik weet niet in welke regio je woont maar waar neem je die kratjes af? Ik woon in regio nijmegen.

    Like

Reacties zijn gesloten.