Een handwerk update

Eerlijk gezegd vind ik de vele weblogs met alleen maar “ik maak nu dit” en “ik heb nu dat gemaakt” een beetje saai.
Vorig jaar besloot ik daarom om dit blog “breder te trekken” dan alleen maar “gebeuzel” over “gefreubel”.
Ik raakte vervolgens ook nog eens mijn smartphone kwijt, dus sowieso werd er veel minder geblogd dat jaar.

Dat ik allang niets meer schreef over mijn gehaak en gebrei, wil niet zeggen dat ik niets meer gedaan heb met naald een draad…!

Deze winter breide en haakte ik meerdere mutsjes, zowel voor mij als voor de mini.
We kunnen zelfs als “Jut en Jul” gaan, aangezien ik de groenblauwe en de roodbruine in twee maten maakte…

Ook maakte ik (eindelijk) de granny square af waar ik een hele tijd geleden aan begon. Het is de kleinste deken die ik maakte: ongeveer 1.20 bij 1.50. De reden voor deze afmeting is, dat één van de kleuren katoen op raakte.
Sterker nog, ik was geheel in de veronderstelling dat ik niets meer had… De onaffe grannydeken die nog vier vierkantjes nodig had, werd in een hoek weggemoffeld en lang keek ik er niet meer naar….

Totdat ik – hoera! – toch opeens een bolletje vond die wel erg veel leek op de kleur die ik miste. Sterker nog, het was ‘em!

Dus… tadaaaa….. Klaar!

Verder ben ik bezig met een eigen(wijze) versie van de Crochet Along 2014. Als ik de berichten moet geloven, doen aan dit project honderden vrouwen (en mannen?) mee. Eén en ander ontaardde blijkbaar meteen in heerlijke onenigheid in social media, vanwege het wel of niet volgen van regels.

Ook ik zag het project voorbij komen en ondanks dat ik mezelf steeds opnieuw beloof, nóóit meer een groot project te maken, was ik voordat ik het besefte aan de slag.

De lengte van de toeren is een dikke 1.80 meter. Dus tja. Dat is geen klein project…
Het houdt me echter prima bezig ’s avonds…!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in breien, haken, handgemaakt. Bookmark de permalink .

4 reacties op Een handwerk update

  1. Breienmaar zegt:

    Wat een prachtige Granny deken!
    Ken ook style craft wol? Geheel synthetisch, maar voelt heerlijk zacht aan en is zeer betaalbaar:-)

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    Nee ken ik niet… ik haak uitsluitend met cotton 8, zo kun je blijven combineren….

    Like

  3. Suus zegt:

    Super mooi die grannydeken en die mutsjes!

    Like

  4. Gaaf je deken. Ik ben er (bewust nog niet) aan begonnen. Laat ik eerst maar eens het huis klaar hebben 🙂 Over breien en haken schrijf ik op mijn rijke wijf blog vrijwel niets. Vind het wel heeeeeeeel leuk om te doen. Kan me er ook enorm op verheugen om daar straks weer heerlijk mee aan de slag te gaan. Gaaf al je foto's. Cotton 8 vind ik persoonlijk wat 'stroef' haken. Ik ben Catania fan.

    Like

Reacties zijn gesloten.