Gas water en elektra

Iedere maand krijg ik van de Nuon een rekening van 200 euro.
Voor water betaal ik 25 euro per maand (75 euro per kwartaal).

Als ik deze bedragen vergelijk met anderen, ben ik echt beláchelijk veel kwijt, zeker als je bedenkt dat ik bijvoorbeeld, om geld en milieu te besparen, niet iedere dag douche en dat de mini en ik gedurende drie tot vier dagen niet thuis zijn en er dan dus geen verwarming aan staat.

Verder besparen we kosten door uitgekiend te douchen tijdens ons tweewekelijks zwemuitje (shampoo mee!) en heb ik een heleboel warme truien. En het niet snel koud. Waardoor de thermostaat nooit hoger dan op 19 graden staat (behalve wanneer oppasoma er is…)

Ook ben ik iemand die netjes de lichten en deuren achter zich uit cq dicht doet…

Daar moet op bespaard kunnen worden!!

Nu geloof ik meteen dat mijn woning slecht geïsoleerd is. En omdat ik hoop er over een jaar of 2 – 3 niet meer te wonen, ga ik daar niets meer aan veranderen. Dus nee, het zal nooit een überlage rekening worden, sorry wereld, maar ik maak het goed: mijn nieuwe huis wordt energieneutraal….!

Inmiddels heb ik een maand geleden de thermostaat opnieuw geprogrammeerd. Er zijn wat radiatoren lager gezet (in de wc, badkamer en slaapkamer van Zonnekind. In mijn eigen slaapkamer was hij al nooit aan). En we hebben natuurlijk een zachte winter gehad. Kortom, ik wil graag een leuk sommetje terug, Nuon!

Toch heb ik het idee dat ik te veel betaal. Ik zit al sinds ik in dit huis woon, bij dezelfde aanbieder en ieder jaar wordt de rekening gezellig verhoogd. Om die reden heb ik me ingeschreven bij Vereniging Eigen Huis, om energie collectief in te kopen.

Na 10 februari zou bekend worden wat het collectief inkopen kan opleveren. Ik ben erg benieuwd!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in budget, consuminderen, energiezuinig, geld. Bookmark de permalink .

2 reacties op Gas water en elektra

  1. 200 euro zou in mijn huis betekenen tropisch warm

    Like

  2. mm-iirraah zegt:

    …. tja… hier niet… oud huis, slecht geïsoleerd…
    FYI: de thermostaat stond, als ik thuis was, op 19,5 graden. Alleen eens in de twee weken een dagje op 20 graden omdat oppasoma het snel koud heeft.
    Inmiddels staat de thermostaat nooit meer hoger dan op 18,5. Behalve voor oppasoma dan… 😉

    Like

Wat vind jij daarvan?

