Groot klein meisje

Zeg, hoeveel jaar ben jij?

<>

Tweeeeej jaaar!

Bijna goed meisje!

Oh wat ben je toch een leukerd. En je krijgt steeds meer een persoonlijkheidje, met voorkeuren en dingen die je niet zo leuk vindt. Mama is beter in bedenken wat je leuk vindt, dan wat je niet leuk vindt. Dat is een goed teken, toch?

Wél leuk:
Samen boekjes lezen.
Dansen.
Liedjes zingen. Och wat ken jij een liedjes, meer dan tien, meer dan twintig, ontelbaar veel!
Kroelen kroelen.
Gekke gezichten trekken. Boos kijken mama. Drietig. Blij. Pang. Febaas. Gek. Hahaha wat toet mama nou?!

We hebben het leuk samen. Jij praat al zo goed, hele zinnen komen eruit en je beschrijft heel goed wat er gebeurt. Je houdt van opruimen: alles heeft zijn plaats en dat weet je heel goed. Je helpt mama met de afwasmachine uitruimen. De gordijnen moeten open, de slaapzak in het bed, deuren moeten dicht en als je gespeeld hebt met de blokken of met je enorme hoeveelheid playmobiel, die je voor je verjaardag gekregen hebt, dan zing je ‘Alle poppetjes in de bat, alle poppetjes in de bat. Hela kloria alle poppetjes in de bat!’

Ik maak daar natuurlijk mijn eigen variant van. ‘Alle feetjes die zijn lief, alle feetjes feetje zijn zo lief, hela victoria…!’

Die gekke mama die maakt allemaal eigen versies van de liedjes. Alle eendjes zwemmen in het zwembad, het olifantje trapt in de feetje-poep en het poesje zegt geen miauw maar boeh. Ook dan zeg jij zo schattig en lief: ‘Wat tot mama nou?!’, ach meisje, ik hoop dat je dat nog heel lang tegen die gekke mama blijft zeggen.

Verhaaltjes vertel je me ook graag. Dan moet ik van je vragen: ‘en wie nog meer?’, als ik het vergeet dan doe jij het wel voor me. Dus als ik je ’s morgens vertel dat je naar het kinderdagverblijf gaat, en jij me vertelt met wie je gaat spelen, komt er eigenlijk altijd een hele opsomming. Leuk he, dat je me zo goed kunt vertellen wie er allemaal belangrijk zijn in je leven?

Twee jaar ben jij alweer. …
….
….
….
….

Gelukkig blijven kleine meisjes heel lang schattig en lief!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, singlemum, Zonnekind. Bookmark de permalink .

Wat vind jij daarvan?

