GlasInLood granny square

Tijdens mijn vakantie in Normandie afgelopen zomer, bezochten we veel kerken, Zonnekind en ik. Teruggekomen was ik geïnspireerd: een GlasInLood deken, dat leek me wel wat… Felle kleuren zou de deken hebben. Vierkanten van verschillende afmetingen die als een puzzel in elkaar zouden vallen. Ik was erg enthousiast en in volle vaart ging ik aan de slag…

En nu, een half jaar later … is dit het resultaat.

De deken, of prei eigenlijk, is 2.70 bij 2.60 meter, waarmee hij met afstand het grootste project is dat ik gemaakt heb. Ik heb er een half jaar aan gewerkt, wat nog steeds erg snel is voor zo’n groot project. De vierkanten variëren in grootte van 1 tot 18 toeren, en zijn geel, groen, fel lichtblauw, knalroze, oranje, rood, lichtgroen, gebreken wit en midden bruin. Over de bruine kleur heb ik het langst getwijfeld, nog steeds een beetje, maar het misstaan niet. Ik heb de vierkanten aan elkaar afgehaakt met donkerblauw. De prei is afgewerkt met een rand van vier toeren.

De sprei is voor een hele goede vriendin van me, met wie ik jarenlang als vrijwilliger heb samengewerkt: iedere maandagavond training geven, bijna ieder weekend een volle zaterdag of zondag wedstrijden coachen, en dan jaarlijks nog een week of vier op kamp, kriskras door Europa.

Zij kleurt en inspireert met haar vrolijkheid haar hele omgeving, dus wat past beter bij haar dan deze vrolijke kleurige deken?!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in haken, handgemaakt. Bookmark de permalink .

Een reactie op GlasInLood granny square

  1. creadientje zegt:

    Wauw, wat een méésterstuk!!! hij is mooi geworden zeg (en ik had écht mij twijfels 🙂 ) echt super!!! ❤

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.