Vulkaan, strand, nog eens strand, stadjes

Naar een vulkaan gingen we. De vulkaan sint Antonio, die in 1971 nog actief was.
Het is maar een kwartiertje wandelen vanaf de parkeerplaats. Jij gaat mee in de MeiTai. Het leukste dat jij onderweg ziet, is een hondje. Ik zie niet veel meer dan jij. Er groein inmiddels weer jonge boompjes in de krater. En het waait heeeel hard. Ik waai bijna van het pad af, en dat is niet overdreven…

Het stadje Los Canarios, dat ik nog samen met jou wil bezichtigen, is ook niet echt je van het. We hebben het kerkje bezichtigd en in de bar koop ik amandelkoekjes, een La Palma specialiteit.

Op de terugweg bezoeken we een bizar plein in het stadje Las Manchas.

Ook gaan we naar het strand van Puerto Naos. Zwart zand inderdaad, best even wennen. De zee, daar vind jij niet zo veel aan. De stenen zijn veel interessanter, die worden wederom gesorteerd, opgepakt en weggelegd. Daar ben je erg druk mee.

Ook zijn we naar Los Llanod de Aridane geweest, een dagje later. Hee wat een leuk schilderachtig stadje! Het dragen zat koop ik hier een buggy. Ook makkelijk voor de terugreis..! De rugdrager is geen succes, liever draag ik je met de Mei Tai, ondanks dat het gewikkel wat langer duurt.

En weer gaan we naar een strand. Puerto de Tazacorte, deze keer. Ook dit is een leuk mini pittoresk stadje.

Ik dacht dat jij wel zou gaan slapen op het strand, in je minitentje. Maar jij hebt andere plannen… terwijl ik een vestje voor je haak, stapel jij stenen. Hele grote. Heen en weer, van links naar rechts. Opnieuw moet je niet zo veel van de zee hebben. En ook het strandzand zie je niet zo zitten. Ik kan je niet verleiden om naar mij en de bal toe te kruipen: aan de rand van het dekentje kijk je verbaasd naar je handje met zwart zand. Nee niks aan! De wind is weer alom aanwezig en als ik vind dat jouw tere huidje genoeg heeft gehad, tja jij blijft niet braaf in het schaduwtentje, pakken we in.

We reserveren een boottocht voor morgen. Jij slaapt in de auto dus ik sla de tapas over en rijd terug naar het huisje, waar jij je siesta voortzet. Later lekker samen douchen en boekjes lezen. Morgen wordt vast wéér een superdag!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, singlemum, vakantie, Zonnekind. Bookmark de permalink .