Uitrusten in Caisa Jaiza

Ons huisje is leuk. Badkamertje, huiskamer / keuken en slaapkamertje. Met een kinderbedje voor jou. Je bent moe en verdrietig als ik je het huisje in draag. Je bent er klaar mee. Ik snap dat, ik sus je, ik neem je in mijn armen tot je lekker slaapt. Je slaapt vannacht lekker bij mama.

‘S morgens duurt het even tot de zon over de bergrug is. Maar ook zonder de zon merk ik: wat een prima weertje! We verkennen het huisje. Terwijl jij boekjes leest en liedjes zingt, pak ik de koffers uit en richt ons huisje in.

 

Samen onder de douche om alle reiszweet af te spoelen. Ik maak een ontbijtje: koffie, melkflesje, brood met smeerleverworst. Er stond een enorme fruitschaal op ons te wachten dus we eten ook een banaantje van het eiland. De vorige huurders hebben behoorlijk wat spulletjes achtergelaten en ik heb flink wat eten meegenomen, maar toch wil ik vandaag boodschappen doen.

We vinden een piepklein winkeltje waar ik wat verse groenten, kaas etcetera kkop, en gaan al snel weer lekker terug naar ons afgelegen huisje. Daar brengen we de dag samen door. We doen wat loopoefeningen, zingen liedjes, jij doet een heerlijk lange middagdut en ik een kleintje. Jij sorteert stenen en zegt gedichtjes op in jouw taal terwijl ik een Agatha Christie lees: een gevonden schat uit het huisje. Ook lezen we samen boekjes die ik voor jou meegenomen heb.

De zon is er en we doen eigenlijk helemaal niets behalve veel kletsen en samen dingen doen.

Ik overweeg mijn vriendin van gisteren te bezoeken. Maar na een glaasje van de witte wijn die halfvol in de koelkast stond weet ik dat het geen goed idee is. Wijn en kronkelige weggetjes… nee..! We lopen nog een rondje om het huis, jij en ik. En we genieten van het zonnetje.

Wat een fijne eerste kerstdag!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, singlemum, vakantie, Zonnekind. Bookmark de permalink .