Zomaar een dagje

Zomaar een dagje, een woensdag.

Omdat jij gisteren diarree had twijfelde ik gisteravond: zou ik je vandaag weer naar de Villa brengen of toch thuis houden?

Ik liet het van de nacht afhangen.

Geen poepdrama’s vannacht: je had vanmorgen nog dezelfde slaapzak als die waarin je gisteravond was gaan slapen. Maar nee, je werd niet vrolijk wakker. Nog steeds snipverkouden, en ook een beetje huilerig. Zo ken ik jou niet!

Dus we bleven ook vandaag weer thuis.

Zodra ik besloten had dat we thuis zouden blijven werd je vrolijker. En tijdens mijn telefoontje met Kantoor wist ik het eigenlijk zeker: zo veel was er niet met je aan de hand.

Maar ach, het is rustig op kantoor. Ik neem het ervan!

Wat werd ik vrolijk van dit extra vrije dagje voor ons samen! We begonnen met een gezellig dansje samen, waarna ik een nomadentent voor je bouwde.

En toen vervolgens de zon doorbrak, bedacht ik: we gaan rolschaatsen!

Op zolder vond ik mijn rolschaatsen die ik in mijn studententijd voor het laatst aan heb gehad. Ik was er eigenlijk niet zo heel goed in, in rolschaatsen. Ik heb het ook niet zo vaak gedaan.
Maar nu?
Nu heb ik een kinderwagen die me als een rollator gaat helpen mijn evenwicht te bewaren!

… even schoonmaken…

 En… ready to go!!

Buiten op een terras een mosterdsoepje eten en de musjes wat kruimeltjes voeren.

Oh wat was het een schitterende dag!

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in genieten, singlemum, Zonnekind. Bookmark de permalink .

Wat vind jij daarvan?

