Een brief voor Alberta (doel 91)

Nirmala heette het Fosterkind van mijn ouders. Ze was een paar jaar ouder dan ik en ze woonde in India.
Nirmala zag ik als een soort zusje-op-afstand. Ze maakte prachtige tekeningen en haar foto hing tussen alle familiefoto’s aan de muur. Dat wilde ik later ook, zo’n foto aan de muur.
Ik noemde mijn pop naar haar. Mijn pop Nirmala was immers ook gekleurd net als de echte Nirmala.

Inmiddels is Nirmala (de echte) al lang en breed volwassen, ze is onderwijzeres geworden en sponsort op haar beurt de opleiding van twee andere kinderen.

De pop is nog steeds even groot. Maar dat terzijde…

Toen ik na een lang en moeizaam proces eindelijk zwanger was van mijn meisjesbaby en na lang wikken wegen besloot om toch maar wél kinderbijslag aan te vragen (eigenlijk vind ik dat wij dat niet nodig hebben, wij modaal en bovenmodaalverdienenden), kwam Nirmala weer in mijn gedachten.

Dat was een goed idee voor de kinderbijslag: de opleiding van een kind sponsoren.

Zo gezegd, zo gedaan…

Ons Fosterkind heet Alberta en woont in Ghana. Ik ontving laatst al een keer een invulbrief van haar. Ze is nu 8 jaar en net als mijn zonnekind is ze enigst kind en heeft ze geen vader.

Gisteravond schreef ik mijn eerste brief aan haar, waarin ik wat meer vertel over ons.
Ik hoop dat Alberta iets heeft aan de knoopjes die ik op de brief heb vastgepakt, en ook aan het stukje lint.

Je mag geen kadootje meesturen… ik vind de lintjes, knoopjes en het hartje illustraties… toch??

Ik heb natuurlijk ook een foto van ons gezinnetje toegevoegd.
 Je kan helaas niet alles hebben… tekentalent bijvoorbeeld….. Het is dan ook te hopen dat het zonnekind snel groot genoeg is om de tekening-bijdragen van me over te nemen…!

Word ook lid van Plan en sponsor de opleiding van een kind in de Derde Wereld voor 85 cent per dag!
Bedenk: alles kun je delen, of je nu veel of weinig hebt..!

… ken je die reclame “Ik hoop maar dat ik geen meisje ben….”?

(van de site:)

Doe een gift

Doneer eenmaligDoneer nu en stop meisjesabortussen in India!
Bijna iedere minuut wordt in India een kindje geaborteerd, alleen omdat het een meisje is. In de Indiase cultuur worden meisjes als minderwaardig gezien of als te duur, omdat de familie van het meisje later de bruidsschat moet betalen. India mist door de massale meisjesabortussen 12 miljoen meisjes, die eigenlijk geboren hadden moeten worden.
Illegale klinieken adverteren met een verwijzing naar de hoge bruidsschat met slogans als: ‘Liever 500 roepies nu, dan 500.000 later’.
  • € 8,- voor een geboortebewijs
    Meisjes worden in India vaak niet geregistreerd, omdat ze een meisje zijn. Met € 8,- geef je een meisje in India een onbetaalbaar cadeau: een identiteit.
  • € 25,- laat een meisje geboren worden
    Door persoonlijke hulp van Plan leren moeders én vaders dat een meisje geboren mag worden en de bijbehorende sociale druk te weerstaan.
  • € 74,- voor een advocaat
    Die klinieken aanklaagt waar illegale geslachtsecho’s worden gemaakt

Laat je me even weten of je dit goede doel gesteund hebt? Het is immers één van mijn 101 doelen om mensen hiertoe te inspireren….

Over mariimma

Alleenstaande moeder en ZZP-er die stukje bij beetje steeds meer financiële vrijheid ervaart.
Dit bericht werd geplaatst in 1011001, Zonnekind. Bookmark de permalink .